در حال بارگذاری ...
  • توسعه پایدار و شهر انسان محور رویکرد اساسی طرح جامع شهر همدان

    علاوه بر مباحث کالبدی و فیزیکی ، مباحث فرهنگی و اجتماعی ، مسائل اقشار آسیب پذیر و نیازهای آنها، بافت های فرسوده و ناکارآمد و بازآفرینی محله ها و بافت تاریخی شهر نیز از اولویت های مهم بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ، توسعه پایدار و شهر انسان محور را رویکردهای اساسی طرح جامع عنوان کرد .

    مریم سمایی بیان داشت : طرح جامع شهر همدان چشم انداز و افق بلند مدت شهر را برای آینده ترسیم نموده و ارتقا نقش های ملی و منطقه ای شهر همدان با استفاده مناسب از ظرفیت ها و پتانسیل ها موجود و همچنین سرمایه های فیزیکی ، اجتماعی ، انسانی و اقتصادی شهر در این طرح مد نظر است . دغدغه ها و مشکلات شهر و شهروندان در فرآیند تهیه این طرح مورد توجه ویژه بوده به طوری که جهت هم افزایی اندیشه ها و اطلاعات با تشکیل کارگروه های مختلف و تخصصی تاکنون بیش از ۴۴ جلسه در سطوح مختلف علمی ، فنی ، دانشگاهی و مدیریتی برای اخذ نقطه نظرات و پیشنهادات برگزار شده است .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل یادآور شد : با توجه به اهمیت طرح جامع و رویکردهای کلان آن در توسعه آینده شهر ، این طرح در اولویت اقدامات این اداره کل قرار داشته و مطالعات آن مطابق برنامه تنظیمی با دقت و سرعت در حال انجام بوده بطوری که هم اکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا انتهای سال مطالعات طرح به اتمام خواهد رسید و به مراجع قانونی ذیربط جهت بررسی و تصویب ارائه خواهد شد .

    وی افزود : علاوه بر مباحث کالبدی و فیزیکی ، مباحث فرهنگی و اجتماعی ، مسائل اقشار آسیب پذیر و نیازهای آنها، بافت های فرسوده و ناکارآمد و بازآفرینی محله ها و بافت تاریخی شهر نیز از اولویت های مهم بوده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هرگونه خرید و فروش ، تنظیم اسناد صلح ، نقل و انتقال و فروش امتیاز پروژه‌های اقدام یا ...

    |

    برنامه چهارساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در سطح استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد .

    |

    نظرات کاربران