در حال بارگذاری ...
  • پرداخت وام ۹ درصدی به سرمایه گذاران در محلات هدف بازآفرینی

    فضای فوقانی تونل راه آهن تهران _ تبریز در منطقه ۱۷ و ۱۸ حدود ۵۰ هکتار است که بهترین فرصت برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این محلات و بهترین فضا برای ارتقای زیست پذیری شهر تهران به شمار می آید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : تمام تخفیف‌ها و مشوق‌های مشمول مناطق محروم کشور شامل مناطق هدف بازآفرینی شهری نیز می‌شوند . در همین راستا تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران در بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد تعلق می‌گیرد .

    هوشنگ عشایری افزود : طرح استفاده از اراضی دولتی برای پروژه‌های بازآفرینی شهری در دستور کار قرار گرفته است که این اراضی باید ۱۵ روز پس از تحویل در اختیار توسعه گران قرار گیرند . توافقات اولیه در خصوص واگذاری تمام اختیارات دولت در بازآفرینی شهری به جز صدور صلاحیت موضوع ماده ۴ به شهرداری‌ها انجام شده است . این موضوع با اعلام آمادگی شهرداری‌ها در آینده تصویب خواهد شد .

    وی ادامه داد : اعطای وام ۹ درصدی بدون سپرده گذاری از دیگر تسهیلاتی است که در اختیار سرمایه گذاران بازآفرینی شهری قرار می‌گیرد . در صندوق یکم ، بیش از ۵۰۰ هزار فقره سپرده گذاری انجام شده است . این افراد متقاضیان اصلی مسکن هستند که سود بانکی آن‌ها از ۹ به ۶ درصد کاهش داده شده است . بخش خصوصی به عنوان اصلی ترین رکن اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار است که امیدواریم به این برنامه ورود کند .

    عشایری افزود : گرفتن ملک از دستگاه‌ها به آسانی انجام نمی شود اما چون رئیس‌جمهور در این زمینه تاکید کرده این موضوع اجرا می‌شود . در برنامه بازآفرینی شهری کمترین توجه به خودرو و بیشترین توجه به پیاده محوری است . سند محور راه‌آهن تهران - تبریز به نام دولت است و دولت در خصوص بازآفرینی مسیر راه‌آهن تهران - تبریز ورود کرده است .

    وی گفت : فضای فوقانی تونل راه آهن تهران _ تبریز در منطقه ۱۷ و ۱۸ حدود ۵۰ هکتار است که بهترین فرصت برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این محلات و بهترین فضا برای ارتقای زیست پذیری شهر تهران به شمار می آید . از تمام متخصصان داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا طرح‌های خود را برای فضای فوقانی تونل راه آهن تهران _ تبریز ارائه کنند .‎




    مطالب مرتبط

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    نظرات کاربران