در حال بارگذاری ...
  • ایجاد ظرفیت اشتغال‌زایی در استان آذربایجان غربی با ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی

    مدرسه ۱۲ کلاسه وکیل‌آباد ارومیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید که هم اکنون از سوی دانش‌آموزان و پرسنل آموزش و پرورش مورد استفاده قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان آذربایجان غربی با منابع ۸۶۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت : از مجموع این منابع مالی ، ۱۲۰ میلیارد تومان سهم شرکت بازآفرینی شهری ایران ، ۱۴۰ میلیارد تومان سهم سایر دستگاه‌ها ، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان سهم شهرداری‌ها و ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی تامین می‌شود .

    هوشنگ عشایری در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه وکیل‌آباد ارومیه ، گفت : این بنای آموزشی در راستای برنامه توسعه خدمات روبنایی محلات هدف طرح بازآفرینی شهری ایران ، در قالب برنامه توسعه سرانه‌های ورزشی ، درمانی ، فضای سبز ، فرهنگی و عمومی احداث شده است . مدرسه ۱۲ کلاسه وکیل‌آباد ارومیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید که هم اکنون از سوی دانش‌آموزان و پرسنل آموزش و پرورش مورد استفاده قرار دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد : این مدرسه در یکی از سکونت‌گاه‌های غیر رسمی شهر ارومیه به نام وکیل‌آباد بنا شده که از محلات هدف بازآفرینی شهری محسوب می‌شود . امیدواریم با بهره‌برداری کافی دانش‌آموزان و معلمان و خانواده‌ها از این مرکز آموزشی ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، به هدف ارتقای کیفیت زیست‌پذیری شهری در محلات دست یابد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بازآفرینی شهری استان آذربایجان غربی گفت : این برنامه‌ها با ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام می‌شود که از مجموع این منابع مالی ، ۱۲۰ میلیارد تومان سهم شرکت بازآفرینی شهری ایران ، ۱۴۰ میلیارد تومان سهم سایر دستگاه‌ها ، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان سهم شهرداری‌ها و ۳۵۰ میلیارد تومان سهم بخش خصوصی است . باید ۱۳ هزار واحد مسکونی در استان آذربایجان غربی ساخته شود که ظرفیت اشتغال‌زایی خوبی در استان ایجاد خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    نظرات کاربران