در حال بارگذاری ...
  • ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه قانونی در زمان ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی

    ضروری است در زمینه حفظ اراضی ملی و انفال در ابتدا و در مقاطع شروع تجاوز و ساخت و ساز غیر مجاز اقدامات پیشگیرانه قانونی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود اعمال شود تا نیازی به تخریب نباشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون قضایی دادستان کل کشور گفت : ضروری است در زمینه حفظ اراضی ملی و انفال در ابتدا و در مقاطع شروع تجاوز و ساخت و ساز غیر مجاز اقدامات پیشگیرانه قانونی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود اعمال شود تا نیازی به تخریب نباشد .

    جلسه ای با موضوع بحث و بررسی پیرامون ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی ، منابع طبیعی ، حریم و بستر رودخانه‌ها و کاربری‌های غیر مجاز در استان تهران در محل دادستانی کل کشور به ریاست محمد جواد حشمتی معاون قضایی دادستان کل کشور ، برگزار شد .

    محمد جواد حشمتی گفت : در خصوص اموال عمومی ، انفال و اراضی زراعی ، دولتی و باغ ها با یک سوء جریان مواجه هستیم که باید در این عرصه با یک اهتمام جدی و جمعی مشکلات ناشی از این سوء جریان مزمن را خصوصاً در استان تهران که اراضی آن از اهمیت بالایی برخوردار است در جهت حفظ حقوق عامه با عنایت به ظرفیت‌های قانونی و مسئولیت های محوله برخورد لازم و قانونی معمول کنیم .

    حشمتی با تأکید بر اینکه در بحث اجرای احکام باید با جدیت تمهیدات لازم فراهم شود تا احکام به مرحله اجرای کامل درآید افزود : ضروری است در زمینه حفظ اراضی ملی و انفال در ابتدا و در مقاطع شروع تجاوز و ساخت و ساز غیر مجاز اقدامات پیشگیرانه قانونی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود اعمال شود تا نیازی به تخریب نباشد .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    نظرات کاربران