در حال بارگذاری ...
  • زلزله کرمانشاه یک امتحان خوب و نشان دهنده توانایی مهندسی کشور

    مجموعه دولت و نهادهای مسئول ، بنیاد مسکن ، فرمانداری ها ، جمعیت هلال احمر ، سپاه ، ارتش و بهداشت و درمان کارهایشان را بخوبی انجام دادند و باید از آن ها تشکر کرد اگرچه مشکلاتی هست و ما وظیفه داریم آنها را حل کنیم . باید سرعت ساخت و ساز در شهرها بیشتر شود و همچنین عقب ماندن ساخت و ساز مسکن مهر قابل قبول نیست و باید سامان داده شود تا مردم زمستان در منازلشان باشند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه نباید واحدهای مسکونی را طوری بسازیم که با یک زلزله شاهد تلفات و ریزش آنها باشیم ، گفت : زلزله یک امتحان خوب و نشان دهنده توانایی مهندسی کشور بود به گونه ای که در زلزله ۶.۴ اخیر تلفات نداشتیم .

    اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه که در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد ، افزود : مردم این استان سهم بزرگی در ایران دارند و سهم بزرگی بر دوش آنها بوده و در دوران جنگ نقش بزرگی ایفا کردند و اقدام های تعیین کننده ای برای دفاع داشتند . زلزله سال گذشته حادثه تلخی بود که کام ملت ایران را تلخ کرد و احساسات همه تحت تاثیر آن جریحه دار شد ولی شکوه ملت ایران را در کمک رسانی نشان داد و همه به جنب و جوش افتادند . حضور مردم در صحنه بیانگر این بود که ملت ایران در روزهای سخت نشان می دهند از یک عقبه تمدنی برخوردارند و اتحاد و انسجام خود را در دنیا نشان دادند و بلافاصله حضور رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری ، وزرا ، هیات دولت و همه مسئولان را در منطقه داشتیم و انسجام مردم و مسئولان قابل تقدیر بود .

    وی اضافه کرد : سازمان دهی مفصلی که برای تک تک روستاها انجام گرفت در بحث امداد و نجات به گونه ای که تا ساعت ۱۱ روز بعد حادثه ۲ هزار مصدوم را از زیر آوار نجات دادند و سرعت عمل در امداد و در اسکان موقت توزیع چادرها و در ساخت و ساز قابل توجه است . در حادثه ای که اتفاق افتاد به طور کامل واحدها ساخته نشده اما ظرف یکسال ، احداث بیش از ۲۰ هزار واحد و تعمیر ۶۰ هزار واحد قابل توجه است و حجم بزرگی است . این حجم ساخت و ساز اتفاق استثنایی است و برخی دل ملت ایران را خالی می کنند و اقدام های انجام شده را تضعیف می کنند که جفا در حق دولت ، ملت و مدیرانی است که عاشقانه خدمت می کنند .

    معاون اول ریس جمهوری گفت : مجموعه دولت و نهادهای مسئول ، بنیاد مسکن ، فرمانداری ها ، جمعیت هلال احمر ، سپاه ، ارتش و بهداشت و درمان کارهایشان را بخوبی انجام دادند و باید از آن ها تشکر کرد اگرچه مشکلاتی هست و ما وظیفه داریم آنها را حل کنیم . باید سرعت ساخت و ساز در شهرها بیشتر شود و همچنین عقب ماندن ساخت و ساز مسکن مهر قابل قبول نیست و باید سامان داده شود تا مردم زمستان در منازلشان باشند .

    وی اظهار داشت : واحدهای مسکن مهر بیمه بودند و یک مقداری باید بیمه خسارت آنها را پرداخت کند و مجموعه مدیران استان هم تلاش کنند تا مردم سریع وارد چرخه زندگی عادی شوند و همه این تصمیم ها از سوی دولت برای حل مشکلات مردم است . در سفر قبل پنج میلیون تومان سقف وام را بالا بردیم و اگر ارزیابی این باشد که راجع به وام ها تصمیم گیری شود و در ستاد اگر یک نیاز جدی باشد و با توجه به توانایی نظام بانکی تصمیم نهایی گرفته می شود . منابع مالی دولت حدی دارد و هنر این است که مدیران با منابع موجود و مشخص کار را بخوبی انجام دهند .

    وی با بیان اینکه زلزله ۶.۴ یک زلزله بزرگ بود ، گفت : زلزله سال گذشته پس لرزه هایش تغییر قابل ملاحظه ای به وجود نمی آورد و وضعی که امروز در روستاهای قصرشیرین و گیلانغرب دیدیم ، یک پیام به مردم ایران دارد که اگر واحدهایی مسکونی خوبی ساخته و نظام مهندسی مسئولیت را خوب قبول کند ، تلفات زلزله پایین می آید . در مدیریت زلزله کرمانشاه ، عملکرد بسیار خوبی صورت گرفته است و مجموعه مدیران تلاش قابل تقدیری از خود نشان داده اند .

    وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه از بهترین استانداران دولت است ، گفت : کرمانشاه جوانان تحصیلکرده خوبی دارد و باید اقدام های اساسی برای اشتغال آنها صورت دهیم . اگر اعتبارات تخصیص یافته برای تسهیلات اشتغال در کرمانشاه کافی نباشد ، بخاطر وضعیت ویژه استان کرمانشاه ، از سهم دیگر استانها کم می کنیم و به سهم این استان اضافه خواهیم کرد . در ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اقدام های بسیار چشمگیری صورت گرفته است . سرعت ساخت و ساز در مناطق شهری زلزله زده استان کرمانشاه نیز باید شتاب بیشتری به خود گیرد .

    وی همچنین گفت : اگر وزیر نیرو پیشنهاد احتساب تعرفه برق قصرشیرین را بر مبنای مناطق گرمسیری ارائه کند ، ما در هیات دولت آن را تصویب می کنیم . باید با همکاری دولت عراق تدبیری پایدار برای بازگشایی مرزخسروی در نظر گرفته و اجرا شود .

    وی گفت : کولبری یعنی حمل یک بار سنگین توسط یک انسان ، که از نظر انسانی مورد تایید ما نیست . دولت برای حفظ کرامت مرزنشینان برنامه های خوبی دارد تا درآمد مناسبی برای مردم مناطق مرزی ایجاد شود. اگر مصوبات دولت در این زمینه نیاز به اصلاح داشته باشد ، اصلاحات و بازنگری لازم را انجام می دهیم . ظرفیت مرزی استانهای مرزی ، از اهرمهای موثر کشور در زمان تحریم‌هاست . امریکا می داند که کشور پهناور و‌ ملت بزرگ ایران را نمی توان در محاصره اقتصادی قرار داد و باید بدانند که فقط با زبان تکریم با ملت شکست ناپذیر ایران می توان صحبت کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران