در حال بارگذاری ...
  • تشریح پروژه‌های آسفالت و بهسازی معابر در پروژه‌های بازآفرینی استان خراسان شمالی

    این روزها در حال پی‌گیری پروژه‌های جدید هستیم و ۲ یا ۳ اعتبار خاص در قالب پروژه‌های جدید برای استان در حال ارسال است و در مجموع حدود ۳۴ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که قرار است تا سال آینده تزریق شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مسوول پروژه‌های اجرایی بازآفرینی استان خراسان شمالی در بازدید از پروژه‌های پایانی شهر بجنورد گفت : برای پروژه‌هایی که در مراحل پایانی هستند ، تجهیزات روبنایی و کارهایی که در حوزه فعالیت عمران بهسازی است ، انجام شده است و شهرداری هم در حال تکمیل تجهیزات در این مکان‌ها است و به پروژه‌های جدید نیز حدود ۳۴ میلیارد اعتبار اختصاص یافته که قرار است تا سال آینده تزریق شود .   

    حیدر مقدسی‌حسین‌زاده گفت : مقرر است بر اساس اقدام جامع مشترک بین دستگاه‌ها وظایف شرکت بازآفرینی به همراه هر نهاد مشخص شود و دستگاه‌های مسوول و متولی آن در استان مشحص باشند . هر دستگاهی که تعامل بیشتری با ما داشته باشد ، اعتبارات را در همان زمینه هدایت خواهیم کرد . برخی از استان‌ها در بخشی از کارهایی که دارد انجام می‌شود ، اعلام خودکفایی و به عنوان مثال اعلام کرده‌اند که به کتابخانه یا مرکز بهداشتی نیاز ندارند . امیدواریم همکاران استانی ما نیز به فضای تعامل در استان اشراف پیدا کنند .

    مقدسی‌حسین‌زاده همچنین درباره برخی اعتبارات توضیح داد : واضح است که اعتبارات دائم نیستند و هر ۳ یا ۴ ماه اعتبار می‌آید که باید در زمان خودش هزینه شود . امیداریم تا ۴۵ روز آینده بتوانیم طلب و معوقه پیمانکاران را در این زمینه برآورده کنیم .

    وی با اشاره به پروژه‌های تکمیل شده بازآفرینی در استان تصریح کرد : از ۵ پروژه بازدید شده است . در این میان مراحل پروژه‌ها در ۲ پارک تکمیل و به دستگاه‌های بهره‌بردار تحویل داده شد . در پروژه‌های یاد شده تجهیزات روبنایی و کارهایی که در حوزه فعالیت عمران بهسازی است ، انجام شده است و شهرداری هم در حال تکمیل تجهیزات در این مکان‌ها است و به صورت آماده در محل نصب خواهد شد . در محله‌های صادقیه و باقرخان بجنورد پروژه‌هایی از نظر اجرایی به پایان رسیده است و مراحل تکمیلی آن نیز تا ۴۵ روز آینده به پایان می‌رسد .

    مقدسی درباره پروژه‌های آسفالت و بهسازی معابر در پروژه‌های بازآفرینی استان نیز گفت : پروژه‌های آسفالت معابر را در شیروان و صادقیه داشتیم که همراه با بهسازی معابر است و در مراحل پایانی است . در حال حاضر نیز در انتظار شرایط جوی مساعد و استاندارد که هوای بالای ۲۵ درجه است ، برای روکش معابر هستیم تا این پروژه‌ها که از ۷ یا ۸ سال گذشته تعریف شده‌اند ، مراحل تکمیلی‌شان به پایان برسد .

    وی درباره وضعیت تازه‌ترین اعتبارهای پروژه‌های بازآفرینی استان نیز توضیح داد : این روزها در حال پی‌گیری پروژه‌های جدید هستیم و ۲ یا ۳ اعتبار خاص در قالب پروژه‌های جدید برای استان در حال ارسال است و در مجموع حدود ۳۴ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که قرار است تا سال آینده تزریق شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران