در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزئیات زلزله روز گذشته ملارد استان تهران

    در زلزله سال گذشته ملارد ، فوج لرزه‌هایی در جنوب کرج جانمایی شد و توسط مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک ثبت و به مسؤولان اعلام شد . در پی این فوج‌لرزه‌ها در ساعت ۲۲ و ۲۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه روز چهارشنبه ، ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۶ زلزله‌ای با بزرگای ۵.۲ رخ داد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه زلزله روز گذشته ملارد استان تهران تک رخداد لرزه‌ای بوده است ، گفت : چنین رخدادهایی نمی‌تواند نشان‌دهنده احتمال زلزله‌های مهم در آینده باشد .

    علی بیت اللهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به زلزله ۲.۶ ریشتری روز گذشته در ملارد استان تهران ، افزود : این زلزله در ساعت ۱۴ و ۹ دقیقه در مختصات ۳۵.۶۵ شمالی و ۵۰.۹۶ شرقی در عمق  ۱۹ کیلومتری رخ داد .

    وی رومرکز این زمین‌لرزه را در استان تهران دانست و خاطر نشان کرد : این زلزله در ۳ کیلومتری ملارد ، ۸ کیلومتری وحیدیه و ۹ کیلومتری شهریار استان تهران به ثبت رسیده است .

    بیت‌اللهی با بیان اینکه این زلزله موجب نگرانی‌هایی شده است ، اظهار کرد : برخی بر این باورند که زلزله روز گذشته همانند زلزله ۵.۲ ریشتری ملارد سال گذشته باشد که به نظر من چنین برداشتی مبتنی بر واقعیت نیست .

    مدیر مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه در این باره توضیح داد : در زلزله سال گذشته ملارد ، فوج لرزه‌هایی در جنوب کرج جانمایی شد و توسط مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک ثبت و به مسؤولان اعلام شد . در پی این فوج‌لرزه‌ها در ساعت ۲۲ و ۲۷ دقیقه و ۲۷ ثانیه روز چهارشنبه ، ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۶ زلزله‌ای با بزرگای ۵.۲ رخ داد .

    وی با تاکید بر اینکه زلزله روز گذشته تک‌رخداد لرزه‌ای است که در مناطق غربی تهران است که گاه و بیگاه از این نوع رخدادها ثبت می‌شود ، گفت : این زمین‌لرزه‌ها امری عادی از نظر رژیم لرزه‌خیزی این گستره است.

    بیت‌اللهی در عین حال تاکید کرد : این گفته به معنای عدم رخدادهای لرزه‌ای مهم در این بخش نیست و اساسا نمی‌شود این گونه سخن گفت و این نوع گفتار ، علمی نیست . به نظر من تک‌رخدادهای لرزه‌ای نمی‌تواند به خودی خود معرف احتمال بالای وقوع زلزله بزرگ در آینده باشد .
     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی ...

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است . در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب ...

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    نظرات کاربران