در حال بارگذاری ...
  • قزوین ظرفیت تبدیل شدن به عروس شهرهای ایران را دارد

    در حوزه صنعت ساختمان باید زنجیره ساختمان را در نظر گرفت یعنی از مرحله تولید تا هنگام تحویل به متقاضی باید مورد بررسی و طراحی قرار گرفته و زیرساخت ها در نظر گرفته شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : قزوین ظرفیت تبدیل شدن به عروس شهرهای ایران را دارد که این موضوع مستلزم بهره گیری از همه ظرفیت های استان و حتی استان های همجوار است .

    علی آقا محمدی در نشست هم اندیشی همایش اقتصاد مسکن و بازآفرینی که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگانی از بنیاد مسکن ، شهرداری قزوین ، دانشگاه رجا ، انبوه سازان و مشاورین املاک در محل دانشگاه رجا برگزار شد عنوان کرد : قزوین شهر تاریخی و دانشگاهی است ، پروژه ادامه متروی هشتگرد به قزوین در حال مطالعه است ، استان در نقطه استراتژیک حمل و نقلی است و بسیاری مسایل دیگر که همگی باید در برنامه ریزی ها مد نظر قرار گیرد .

    رییس دانشگاه رجا در ادامه افزود : پول در حوزه شهرسازی و سیما و منظر شهری هزینه می شود ولی کمکی به هویت شهری نکرده و هر کس مطابق با سلیقه و نگاه خود پیش می رود .

    وی با بیان این مطلب که موضوع ساختمان یک بحث کاملا زنده و پرتحرک است خاطرنشان کرد : بر اثر تحریم به سمت رکود بخش بازار مسکن می رویم که باید این بخش را فعال کنیم تا بخشی از مشکلات اشتغال و اقتصاد کشور حل شود . در حوزه صنعت ساختمان باید زنجیره ساختمان را در نظر گرفت یعنی از مرحله تولید تا هنگام تحویل به متقاضی باید مورد بررسی و طراحی قرار گرفته و زیرساخت ها در نظر گرفته شوند .

    مشاور اقتصادی بیت مقام معظم رهبری ادامه داد : مبحث ساختمان بنیادی است باید ظرفیت های استان قزوین را بررسی کرده و حتی در صورت لزوم از استانهای همجوار هم بهره ببریم تا بتوانیم در این مسیر بهتر و حساب شده تر کار کنیم .

    آقا محمدی با اشاره به مطلوب بودن برگزاری همایش ها در حوزه اقتصاد مسکن و بازآفرینی تاکید کرد : باید تقاضای مردم را شنید و مطابق با اسناد بالا دستی و آمایشی به آن جهت داد و هدایت کرد تا به یاری خدا نتایج درست حاصل شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : در راستای حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت ، هزینه آماده سازی در طرح جوانی جمعیت به ازای هر متر مربع یک میلیون تومان تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    نظرات کاربران