در حال بارگذاری ...
  • لزوم انجام مطالعات همه جانبه در بخش مسکن به ویژه بافت های فرسوده

    سیاست های آمایشی و همچنین بررسی های انجام شده می گوید که در کجاها امکان بارگذاری جمعیتی وجود دارد. در حال حاضر استقرار جمعیت در استان در حاشیه راه های شریانی اتفاق افتاده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی در نشست هم اندیشی اقتصاد مسکن و بازآفرینی گفت : دانشگاهیان و کارشناسان اقتصادی باید بررسی کنند که از نگاه اقتصاد کلان و سایر مسایل مرتبط ، میزان افزایش قیمت مصالح و خدمات ساختمانی و سایر موارد وابسته به صنعت ساخت و ساز ، این گرانی به وجود آمده در حوزه مسکن به چه دلیل اتفاق افتاده است .

    مسعود حق لطفی در نشست هم اندیشی اقتصاد مسکن که با حضور دکتر علی آقا محمدی دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رییس دانشگاه رجا و به منظور پیش بینی بسترهای لازم جهت برگزاری همایش اقتصاد مسکن در اسفند ماه سال جاری برگزار شد عنوان کرد : یکی از دغدغه های ما در مسکن این است که بدانیم چه بسازیم ، چقدر بسازیم ، برای چه قشری بسازیم ، کجا بسازیم و البته اینکه وضعیت موجود ما چیست .

    وی با اشاره به اینکه در استان حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد گفت : متاسفانه با یک توزیع جمعیت نادرست بیش از ۷۵ درصد از جمعیت یک میلیون و سیصد هزار نفری استان در قزوین و شعاع ۱۵ کیلومتری آن زندگی می کنند .  

    حق لطفی با بیان اینکه در ماه آینده مطالعات تحلیل بازار مسکن در شهرهای استان قزوین توسط مشاور پایان یافته و گزارش آن ارائه خواهد شد اضافه کرد : با توجه به آمار و وضعیت موجود دیگر وقت این نیست که بدون برنامه و هدف ، اقدامی در حوزه مسکن صورت گیرد . این موضوع هم مشخص است که صنعت مسکن از مهم ترین بخش های اقتصادی و اشتغالی کشور بوده و نباید دچار رکود شود . سیاست های آمایشی و همچنین بررسی های انجام شده می گوید که در کجاها امکان بارگذاری جمعیتی وجود دارد. در حال حاضر استقرار جمعیت در استان در حاشیه راه های شریانی اتفاق افتاده است .

    حق لطفی با اشاره به احداث واحدهای مسکن مهر در استان به ویژه ناحیه شهری مهرگان گفت : احداث پروژه هایی با این وسعت و حجم آن هم در زمان کوتاه جای تقدیر داشته و در این رابطه باید از مدیران و دست اندرکاران قبلی قدردانی کنیم . ولی نکته حایز اهمیت این است که با احداث واحدهای مسکن مهر در کشور چقدر توانستیم نیازهای مسکن را به ویژه در اقشار نیازمند پوشش دهیم . در حال حاضر بناست تعدادی واحد در بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیر رسمی احداث شود که در این بخش حتما باید کارشناسان و دانشگاه ها ورود کرده و مطالعات لازم را انجام دهند .

    وی اضافه کرد : هر گونه ساخت و ساز در محله های تاریخی و بافت های ناکارآمد و فرسوده نیازمند آگاهی و برنامه ریزی و همچنین در نظر گرفتن شرط تاب آوری و پایداری این بخش هاست . موضوع مسکن از ابتدا تا انتها به همه بخش های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مرتبط بوده و در انجام پروژه های کلان ضرورتا باید همه جوانب مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران