در حال بارگذاری ...
  • رونق صنعت ساخت و ساز در کشور با اجرای طرح بازآفرینی شهری

    اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری از منظر اشتغال زایی نیز دارای اهمیت است ، به طوری که اجرای این طرح جمع کثیری از شاغلان صنعت ساختمان سازی را به کار می گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه طرح بازآفرینی شهری موجب رونق گرفتن صنعت محصولات و مواد اولیه صنعت ساخت و ساز می شود گفت : متأسفانه در شرایط کنونی دستگاه های دولتی نسبت به محورهای اجرای طرح توجیه نیستند ، اما می توان زمینه های لازم برای جذب آن ها را نیز فراهم کرد .

    فرج الله رجبی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور ، گفت : یکی از دلایل و مولفه های اصلی دولت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری ، استحکام بخشی به ساختمان ها ، ایمنی شهرها و مراقبت مردم در مقابل حوادث غیرمترقبه است . استراتژی دولت باید در عرصه اجرای طرح بازآفرینی شهری به صورتی باشد ، که سرمایه در گردش و نقدینگی جامعه به سمت تولید ساختمان و نوسازی بافت فرسوده هدایت شود .

    وی گفت : در بحث اجرای طرح بازآفرینی شهری ، شهرداری شهرها نیز وظایفی را بر عهده بگیرند و در این عرصه باید از ظرفیت شهرداری ها استفاده شود ، از طرف دیگر به نظر من در شرایط کنونی ستاد مرکزی و ستاد استانی طرح بازآفرینی شهری باید چابک تر و کوچک تر شود تا بتوانیم راحت تر به اهداف دست پیدا کنیم . خوشبختانه  وزیر راه و شهرسازی نیز برنامه ویژه ای برای اجرای طرح بازآفرینی شهری دارد و امیدوارم در آینده ای نزدیک این طرح به مراحل قابل قبولی برسد . اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری از منظر اشتغال زایی نیز دارای اهمیت است ، به طوری که اجرای این طرح جمع کثیری از شاغلان صنعت ساختمان سازی را به کار می گیرد .

    طرح بازآفرینی شهری موجب رونق گرفتن صنعت محصولات و مواد اولیه صنعت ساخت و ساز نیز می شود ، به طوری که با اجرای طرح ، پیمانکاران برای ساخت خانه های فرسوده به میزان بالایی فولاد ، سیمان و مصالح ساختمانی نیاز دارند که این حوزه نیز اشتغال غیرمستقیمی را ایجاد خواهد کرد . همچنین طرح بازآفرینی شهری موجب رونق گرفتن صنعت محصولات و مواد اولیه صنعت ساخت و ساز نیز می شود ، به طوری که با اجرای طرح، پیمانکاران برای ساخت خانه های فرسوده به میزان بالایی فولاد ، سیمان و مصالح ساختمانی نیاز دارند که این حوزه نیز اشتغال غیرمستقیمی را ایجاد خواهد کرد .

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود : به نظر من بازآفرینی شهری باید به گونه ای باشد که در گام های نخست دولت باید اعتبارات لازم را برای نوسازی بافت های فرسوده اختصاص دهد ، اما مطمئن باشید در گام های بعدی خود مردم در این حوزه سرمایه گذاری خواهند کرد .

    عضو کمیسیون عمران مجلس ، با اشاره به عدم همکاری دستگاه های دولتی در واگذاری اراضی مجاور بافت های فرسوده ، تصریح کرد : متأسفانه در شرایط کنونی دستگاه ها نسبت به محورهای اجرای طرح توجیه نیستند، اما می توان زمینه های لازم برای جذب آن ها را نیز فراهم کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران