در حال بارگذاری ...
  • انجام ساخت و سازها در شهرهای جدید با رویکرد بخش خصوصی و محله محوری

    آماده سازی محل بر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهرهای جدید در اولویت است این درحالی است که آماده سازی محل با ساخت و سازها در مسکن مهر همزمان بود که مشکلاتی را بوجود آورد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : دولت در ساخت شهرهای جدید تصدی گری نخواهد داشت و ساخت و سازها با رویکرد بخش خصوصی و محله محوری انجام خواهد شد .

    حبیب‌اله طاهرخانی گفت : سیاست ایجاد شهرهای جدید از اواخر دهه ۶۰ و با هدف تعادل بخشی به بازار مسکن در کلانشهرها شکل گرفت . به دلیل دشواری مدیریت بازار مسکن در کلانشهرها دولت با ابتکار مشخص به سیاست شهرهای جدیدروی آورد که اغلب این شهرها در اصفهان ، مشهد و تبریز تاسیس شده اند و در هریک از  ۱۹ شهر جدید حدود یک میلیون نفر اسکان پیدا کرده اند که ظرفیت سه میلیون نفر را هم دارد .

    طاهر خانی گفت : در مناطق کلانشهری یکی از تمرکزگاه های مسکن مهر شهرهای جدید بوده است . اما در شهرهای جدید این امکان فراهم شده که برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گیرد . آماده سازی محل بر ساخت و ساز واحدهای مسکونی در شهرهای جدید در اولویت است این درحالی است که آماده سازی محل با ساخت و سازها در مسکن مهر همزمان بود که مشکلاتی را بوجود آورد .

    طاهر خانی در ادامه درباره فرهنگ سازی و هویت بخشی به شهرهای جدید گفت : هویت فرآیند زمانبری است و وظیفه ما تسهیل این فرایند است . یکی از محورها در شهرهای جدید نیز هویت بخشی است که برای شکل گیری بخشی از فعالیت ها نیاز به استقرار جمعیت هستیم بنابراین مجموعه شهرهای جدید در نسل جدید این برنامه ها را  درجهت تمایز با شهرهای دیگر در دستور کار قرار داده است .

    او درباره سازوکار ساخت مسکن در شهرهای جدید افزود : این برنامه با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد . فراخوان جذب سرمایه در حال انجام است ، آورده بخش عمران زمین است و سازندگان که عموما انبوه سازان هستند در این برنامه مشارکت دارند. بانک مسکن هم  با تسهیلات ۱۸ درصدی و اولویت هایی در تسهیلات برای انبوه سازان مشارکت دارد . بعد از ۳۰ درصد پیشرفت پروژه امکان پیش فروش نیز در نظر گرفته شده تا از منابع بخش خصصوصی در تکمیل واحدها کمک گرفته شود . 

    او درباره تاثیر ایجاد ساخت مسکن بر قیمتها افزود : تمرکز مشکل بخش مسکن بیشتر در کلانشهرهاست که ساخت شهرهای جدید در کلانشهرها می توند کمک به تعادل بازار مسکن کند . احداث این شهرها با سیاست گذاری خاص انجام می شود و قطعا در قیمت مسکن در کلانشهرها اثر مثبتی خواهد داشت و اقبال به سکونت در مجموعه شهرهای جدید افزایش خواهد یافت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    نظرات کاربران