در حال بارگذاری ...
  • پیشنهاد احداث مسکن ارزان قیمت برای نیازمندان در استان اردبیل

    مساکن مهری که در این استان احداث شده در اکثر موارد هم از لحاظ طراحی ، اسکلت ، سفتکاری و ... از کیفیت مناسب برخوردار است و هم در بخش نازک‌کاری پروژه‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد که البته ایرادات کوچکی نیز وجود داشته که برطرف شده یا در شرف برطرف شدن می باشد.

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : پیشنهاد دادیم طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه نیز از شرایط برخورداری از مسکن مناسب به شکل رایگان و با قیمت بسیار پائین بهره‌مند شوند .

    شهرام باباخانی با اعلام این مطلب اظهار کرد : با مکاتباتی که با وزارتخانه داشته‌ایم با توجه به عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی به حوزه مسکن در کنار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ، پیشنهاد دادیم طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه نیز از شرایط برخورداری از مساکن مناسب به شکل رایگان و با قیمت بسیار پائین بهره‌مند شوند . در این درخواست پیشنهاد کردیم تا مسکن به شرط بهره‌برداری بدون انتقال مالکیت برای اقشار نیازمند احداث شود تا افراد تنها از این واحدهای مسکونی بهره‌برداری کرده و امکان انتقال مالکیت زمین و ساختمان برای آنها ایجاد نشود .

    باباخانی اظهار امیدواری کرد : با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های آینده هم در حوزه تکمیل مساکن مهر و هم تلاش برای ساخت مسکن به ویژه برای اقشار محروم تدبیری مناسب اندیشیده شود تا اقشار مختلف جامعه از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند .

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد شایعه مساکن مهر خالی و فاقد متقاضی نیز بیان کرد : ما تنها در شهر گیوی بالا ۵۲ واحد مسکن احداث کردیم که فاقد متقاضی است و در بقیه شهرستان‌ها مسکن مهری را سراغ نداریم که خالی بوده و یا فاقد متقاضی باشد .

    عضو شورای مسکن استان اردبیل در مورد کیفیت ساخت مسکن مهر و نظارت دقیق سازمان نظام مهندسی به این واحدها خاطرنشان کرد : مساکن مهری که در این استان احداث شده در اکثر موارد هم از لحاظ طراحی ، اسکلت ، سفتکاری و ... از کیفیت مناسب برخوردار است و هم در بخش نازک‌کاری پروژه‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد که البته ایرادات کوچکی نیز وجود داشته که برطرف شده یا در شرف برطرف شدن می باشد .

    باباخانی در مورد بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به صاحبان مسکن مهر بین ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان اظهار کرد : با وجود نرخ پائین سود این تسهیلات پرداخت شده اغلب صاحبان مسکن مهر بازپرداخت این تسهیلات را به موقع انجام نمی‌دهند .

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت مسکن و افزایش قیمت رخ داده در این حوزه تصریح کرد : البته افزایش قیمت مسکن ، زمین و اجاره بها در حد پایتخت نبوده ، در اردبیل نیز افزایش قیمتی در این حوزه رخ داده است . پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده روند ثبات قیمت‌ها در این حوزه ادامه پیدا کند اما همچنان اقشار با درآمد پائین توان خرید واحدهای مسکونی را ندارند و از طرفی هم قادر به دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن نیستند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران