در حال بارگذاری ...
  • برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف در استانداری ایلام

    هماهنگی‌های لازم با دستگاههای اجرایی در جهت دستورالعمل ریاست محترم جمهور مبنی بر در اختیار قرار دادن زمینهای مازاد خود به راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) به انجام رسیده تا این اداره کل نسبت به احیاء این مناطق اقدام نماید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف با محوریت اجرایی شدن مسکن اجتماعی در استان ایلام با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان در معاونت امور عمرانی استانداری تشکیل شد .

    در این جلسه که معاون امور عمرانی استانداری ایلام ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ، فرماندار و شهردار ایلام ، مدیران کل آموزش و پرورش و ثبت اسناد استان و معاونین دستگاه‌های اجرایی مختلف حضور داشتند ، راهکارهای توانمند سازی سکونتگاه های غیررسمی ، اجرای مسکن اجتماعی ، ساماندهی بافتهای فرسوده و ناکارآمد و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه با اشاره به اینکه در استان ایلام ۱۴ منطقه هدف تعیین گردیده است که در آینده با مشارکت بخش خصوصی طرح های مناسبی در جهت توانمند سازی آنها اجرایی خواهد شد افزود : هماهنگی‌های لازم با دستگاههای اجرایی در جهت دستورالعمل ریاست محترم جمهور مبنی بر در اختیار قرار دادن زمین های مازاد خود به راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) به انجام رسیده تا این اداره کل نسبت به احیاء این مناطق اقدام نماید .

    کاظمی در این جلسه ، نوسازی و مقاوم شدن منازل ، وجود زیرساختهای لازم مانند (آب ، برق ، مخابرات و ... ) در محلات ، دسترسی به نقاط مختلف شهری ، احیاء محلات قدیمی و ... را از مزایای طرح مسکن اجتماعی و بازسازی بافتهای فرسوده عنوان کرد و از تسهیلات دولتی مناسب در این زمینه خبر داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    راهکار رفع معضل این مناطق ، جلوگیری از مهاجرت نیست، چراکه مهاجرت همواره وجود داشته و نمی‌توان کسی را مجبور کرد در جایی که تمایل ندارد ، زندگی کند . راهکار این معضل مدیریت و کنترل آن است که در دهه‌های گذشته این کار انجام نشده است و امروز شاهد گسترش محلات کم‌برخورداریم .

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده (۵۰ حق) اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت ...

    |

    نظرات کاربران