در حال بارگذاری ...
  • لزوم توجه به بخش مسکن در برنامه بازآفرینی شهری شهرستان فسا

    دریافت وام بیش از ۴۰ میلیون تومان بستگی به نیاز توسعه گران دارد و می توانند با اختیار خود برای تکمیل پروژه ها تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان دریافت کنند و یا مبالغ کمتری را درخواست دهند . این تسهیلات با سود ۱۸ درصد و بدون نیاز به سپرده گذاری پرداخت می شود .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی از بازآفرینی چهار محله در قالب برنامه اقدام مشترک خبر داد .

    هوشنگ عشایری با اشاره به اینکه در برنامه بازآفرینی شهری شرایط دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی در کلانشهرها و ۴۰ میلیون تومانی برای دیگر شهرها فراهم شده است ، اظهار کرد : این تسهیلات برای ساکنین بافت ها و توسعه گران برای دوره مشارکت دو ساله با سود ۹ درصد به منظور ساخت و ساز در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی پرداخت می شود .

    وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان فسا ، افزود : در این جلسه مسئولان استان ، فرمانداران و شهرداران مسائل خود را مطرح کردند و شهرداران نیز پیشنهادهایی را برای فعالیت های خود ارائه دادند و در نهایت تصمیمات ارزنده ای اتخاذ شد . در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان فسا چهار محله برای انجام عملیات اقدام مشترک تعیین شد تا فعالیت های مناسبی در بافت تاریخی و سکونت گاه های غیر رسمی انجام شود .  

    وی افزود : در جلسه برگزار شده ، مقرر شد زمین اردوگاه شهید رجایی با هدف ساخت مسکن امید و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان آن تغییر کاربری داده شود . مقدمات این کار فراهم شده و در کوتاه ترین زمان ممکن این زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد تا ضمن ایجاد رونق در ساخت و ساز ، موجب حل مشکلات ساکنان در اردوگاه شهر فسا شود . 

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه بازآفرینی بازار قدیمی شهر فسا ، اظهار کرد : در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان فسا مقرر شد ، طراحی مشاور ظرف یک ماه در اختیار شهرداری قرار گیرد و با مشارکت شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شهرداری و کسبه بازار ، فعالیت های خوبی در این محل انجام شود و اصالت و هویت اصلی این بازار قدیمی به آن بازگردد .  

    عشایری با اشاره اینکه مهمترین مساله مطرح شده در جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان فسا توجه به بخش مسکن در برنامه بازآفرینی شهری بود ، اظهار کرد : فرماندار ، شهردار و توسعه گران باید ورود کنند و از امکانات و ظرفیتی که به عنوان تسهیلات ارائه می شود برای ساخت و ساز مسکن استفاده شود . در صورتی که تسهیلات ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی مسکن برای اتمام پروژه های توسعه گران کفایت نکند ، این افراد می توانند بر اساس مصوبه بانک مسکن در صورت استفاده از فناوری های نوین تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان وام دریافت کنند .

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان کرد : دریافت وام بیش از ۴۰ میلیون تومان بستگی به نیاز توسعه گران دارد و می توانند با اختیار خود برای تکمیل پروژه ها تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان دریافت کنند و یا مبالغ کمتری را درخواست دهند . این تسهیلات با سود ۱۸ درصد و بدون نیاز به سپرده گذاری پرداخت می شود .  




    مطالب مرتبط

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران