در حال بارگذاری ...

پایان عملیات ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده در مناطق زلزله زده کرمانشاه

طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن و با تایید استانداری در جریان زلزله ۶.۴ ریشتری چهارم آذر ۹۷ روستای چم امام حسن قصرشیرین ، در مجموع چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب آسیب دید که از این تعداد ۶۰۰ واحد تخریبی و سه هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه ، از پایان عملیات ساخت ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در مناطق زلزله زده این استان خبر داد .

رضا خواجه‌ای ، رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با اعلام این مطلب اظهار داشت : همچنین عملیات ساخت ۳۶ هزار واحد مسکونی دیگر برای زلزله‌زدگان هم اکنون از سوی ستادهای معین بازسازی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در حال انجام است . عملیات تعمیر ۵۶ هزار واحد مسکونی آسیب دیده زلزله پارسال غرب کرمانشاه نیز در مناطق زلزله زده با اعطای تسهیلات به مالکان آن ها پایان یافته است .

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت : طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن و با تایید استانداری در جریان زلزله ۶.۴ ریشتری چهارم آذر ۹۷ روستای چم امام حسن قصرشیرین ، در مجموع چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب آسیب دید که از این تعداد ۶۰۰ واحد تخریبی و سه هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری است . تعمیر و احداث این واحدهای مسکونی زلزله اخیر از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب انجام می شود .

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در ادامه گفت : هر واحد مسکونی آسیب دیده در زلزله اخیر غرب کرمانشاه از سوی کارشناسان بنیاد مسکن تخریبی ارزیابی شود کمک می‌کنیم که برای پرداخت تسهیلات بازسازی به بانک معرفی و خدمات لازم به وی ارائه شود . ارائه خدمات به واحدهای تعمیری خسارت دیده در زلزله ۶.۴ ریشتری پس از تخصیص اعتبار انجام می شود که منتظر ابلاغ و تخصیص اعتبار پیش بینی شده از سوی دولت هستیم و به محض تخصیص اعتبار ارائه خدمات به مردم زلزله زده انجام می شود .

وی ادامه داد : تمام واحدهای تعمیری که در زلزله ۶.۴ ریشتری آسیب دیدند و نیاز به تعمیر اساسی دارند باید تعمیراتشان انجام شود و کارشناسی این واحدها پس از ابلاغ و تخصیص اعتبار انجام خواهد شد .

در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ تلفات جانی نداشتیم ولی ۷۷۱ نفر دچار جراحت سطحی شدند .

بر اثر این زمین لرزه ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و ۵۰۰ واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند .

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته نیز در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت .

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید .




مطالب مرتبط

اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

|

هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

|

از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

|

نظرات کاربران