در حال بارگذاری ...

پیش بینی اعتبار ۳۱۷ میلیاردی برای بازآفرینی شهری استان قزوین

اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری بهمن ماه سال ۹۶ توسط رییس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد ؛ سپس در جلساتی که در ستاد بازآفرینی شهری تشکیل شد و طی هماهنگی های به عمل آمده بین دستگاه های اجرایی استان و موضوعاتی که با استاندار مطرح شد ، شهرها و محله های واجد شرایط هدف گذاری شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : اعتبار پیش بینی شده در حوزه بازآفرینی ؛ از صندوق توسعه ملی ، شهرداری ها ، دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی و شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی تامین می شود .

رافع ناصری فر با اعلام این خبر که اعتبار پیش بینی شده در حوزه بازآفرینی ؛ از صندوق توسعه ملی ، شهرداری ها ، دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی و شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی تامین می شود ، گفت : ۳۴ میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبارات روبنایی ، زیر بنایی و بهسازی فضای شهری توسط صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری به استان قزوین اختصاص داده شده است .

معاون بازآفرینی شهری و مسکن افزود : بودجه دوم که منبع اعتباری دیگری برای طرح بازآفرینی شهری است ، شامل بودجه ی شهرداری هاست که مبلغی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است . بودجه  سایر دستگاه های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی که  شامل ۱۹ دستگاه میباشند و همچنین اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز مبلغی بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان میباشد .

وی گفت : اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بازآفرینی شهری بهمن ماه سال ۹۶ توسط رییس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد ؛ سپس در جلساتی که در ستاد بازآفرینی شهری تشکیل شد و طی هماهنگی های به عمل آمده بین دستگاه های اجرایی استان و موضوعاتی که با استاندار مطرح شد ، شهرها و محله های واجد شرایط هدف گذاری شد . استان قزوین بیش از ۱۲۰۰ بافت فرسوده و ناکارآمد دارد و این شهرها و محلاتی که انتخاب شده اند ، از برنامه اقدام مشترک استان خارج و در مسیر بازآفرینی هدف گذاری شده اند .

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی افزود : این اعتبارات ویژه شهرهای بالای پنجاه هزار نفر و مراکز شهرستان ها میباشد که در استان قزوین، یازده محله را در بر میگیرد . در استان قزوین هفت شهرستان مدنظر قرار دارد که شش شهر آن مرکز شهرستان و یکی از آنها دارای جمعیت بالای پنجاه هزار نفر است .

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی گفت : محلاتی که قرار است هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرند ؛ در شهرهای قزوین ، الوند ، تاکستان ، بویین زهرا ، آبیک ، اقبالیه و آوج قرار دارند .

وی فر در توضیح محلات هدف استان قزوین بیان داشت : چهار محله بلاغی ، امامزاده حسین ، راه آهن و هادی آباد در شهر قزوین ؛ مرکز شهر در الوند ، راه اک و سردار جنگل در تاکستان ، محله فردوس در حاشیه راه آهن آبیک ، مرکز شهر در بویین زهرا ، محله اکبرآباد در اقبالیه که یک منطقه حاشیه نشین نیز هست و محله ی مرکزی و کاروانسرا در آوج محلات مورد نظر بازآفرینی شهری در استان قزوین است .




مطالب مرتبط

حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

|

در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

|

احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

|

پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

|

تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

|

نظرات کاربران