در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح مسکن امید در محلات هدف بازآفرینی شهری کرمانشاه با ساخت بیش از ۲ هزار واحد

    بر این اساس از تاریخ اول دی ماه ۱۳۹۷ لغایت ۹۷۱۰۰۵ به ترتیب در شهرستانهای کنگاور ، سنقر ، پاوه ، سرپل ذهاب و روانسر جلسات ستاد مذکور با دستور کار تصویب برنامه جامع اقدام مشترک تشکیل خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه سهم استان را ۲۷۶۴ واحد جهت اجرای طرح مسکن امید در محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار اعلام کرد .

    در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار با ریاست استاندار و با حضور معاون عمرانی ، فرماندار و دیگر اعضای ستاد تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح مسکن امید و تدوین برنامه جامع اقدام مشترک بر اساس ابلاغ و تخصیص اعتبارات طبق تفاهم نامه فی ما بین سازمان برنامه و بودجه کشور ، وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت .

    مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر شورای بازآفرینی شهری استان ، ضمن اشاره به سهم ۲۷۶۴ واحد از کل صدهزار واحد کشور جهت اجرای طرح مسکن امید در محلات هدف بازآفرینی تصریح کرد : در حوزه پروژه‌­های زیر بنایی ، رو بنایی و توانمندسازی نیز در اسرع وقت با تشکیل ستادهای شهرستانی سهم اعتبارات هر حوزه برنامه نهایی جامع اقدامات مشترک مشخص خواهد شد .

    بر این اساس از تاریخ اول دی ماه ۱۳۹۷ لغایت ۹۷/۱۰/۰۵ به ترتیب در شهرستانهای کنگاور ، سنقر ، پاوه ، سرپل ذهاب و روانسر جلسات ستاد مذکور با دستور کار تصویب برنامه جامع اقدام مشترک تشکیل خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

    |

    تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    نظرات کاربران