در حال بارگذاری ...
  • رفع مشکل شهرک قائمیه اصفهان با اختصاص ۲۸۰ هکتار از اراضی ورزنه

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشستی که با حضور سرپرست راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد مقرر شد برای رفع مشکل شهرک قائمیه بیش از ۲۸۰ هکتار از اراضی ورزنه به آن اختصاص یابد .

    شهرک قائمیه واقع در ۳ کیلومتری شهر ورزنه از اراضی واگذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مردم شهر ورزنه در دهه ۶۰ بوده که علیرغم گذشت ده‌ها سال از واگذاری ، تاکنون منجر به حل مشکلات مردم نشده و به منظور رفع این معضل ، اداره کل راه و شهرسازی طی چند سال گذشته با ورود به موضوع که از تعهدات آن اداره کل نیز نبوده پیگیری مجوزات قانونی لازم جهت جابجایی اراضی را از سازمان ملی زمین و مسکن و کاربری اراضی را در شورایعالی شهرسازی و معماری بعمل آورده که با برگزاری جلسات متعدد کاری با مسئولین استان ، شهرستان ، بخش و شهرداری محل ، آخرین مراحل اصلاح طرح و مجوز دریافتی در حال انجام است .

    گفتنی است طی نشستی که امروز با حضور حمیدرضا امیرخانی سرپرست راه وشهرسازی استان و تنی چند از مسئولین شهر ورزنه در محل راه و شهرسازی استان برگزار شد مقرر شد تا جهت رفع این مشکل زمینی به مساحت ۲۸۲۰۰۰ متر مربع در محدوده شهر ورزنه از طرف راه و شهرسازی بدین منظور اختصاص یابد و اراضی شهرک قائمیه نیز همزمان اقدامات قانونی آن جهت تبدیل به اراضی کارگاهی به منظور ایجاد اشتغال بخش انجام پذیرد .




    مطالب مرتبط

    امسال بخش روبنایی ، شامل مدارس و مساجد ، با توجه به تأکیدات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اولویت قرار دارد و کنترل‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی ...

    |

    از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شده مسکن حمایتی در استان خوزستان برای ۲۱ هزار نفر پروژه تخصیص داده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی افتتاح حساب تحت پوشش هم در استان وجود دارند .

    |

    از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

    |

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    نظرات کاربران