در حال بارگذاری ...
  • پیش گیری از گسترش بافت های ناکارآمد با تشکیل ستاد بازآفرینی شهری پایدار مازندران

    محلات هدف با بررسی شاخص های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، حقوقی و کالبدی از قبیل تراکم جمعیتی ، بعد خانوار ، سطح سواد ، نرخ بیکاری ، ارزش اراضی و میزان بهره مندی از امکانات فرهنگی ، نارسایی و عدم رعایت مقررات شهرسازی در ساخت و ساز و ... تعیین و مورد مطالعه قرار گرفتند که با توجه به بررسی های بعمل آمده محله غفاری ، چمران و آزادی در شهر ساری با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر و مساحت ۷۱ هکتار به عنوان یکی از محلات هدف تعیین شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای پیش بینی و پیش گیری از گسترش بافت های ناکارآمد ، ستاد بازآفرینی شهری پایدار به دبیری معاون اجتماعی و پیش گیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران تشکیل شد .

    مهندس محمد صادقی رئیس اداره تشکلهای حرفه ای و بازآفرینی شهری ضمن اشاره به این مطلب یادآور شد : این نشست به منظور پیش گیری از گسترش حاشیه نشینی و توانمند سازی سکونت گاه های غیررسمی با حضور آقای میرزایی بازرس قوه قضائیه تشکیل و مباحثی در این خصوص مطرح شد .

    صادقی درخصوص رسالت بازآفرینی شهری پایدار در محلات آسیب پذیر (سکونت گاههای غیررسمی ) شهرهای استانت با محوریت محلات هدف در پنج شهر ( آمل ، بابل ، ساری ، قائمشهر و نکاء ) مطالبی را ارائه و عنوان کرد : محلات هدف با بررسی شاخص های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، حقوقی و کالبدی از قبیل تراکم جمعیتی ، بعد خانوار ، سطح سواد ، نرخ بیکاری ، ارزش اراضی و میزان بهره مندی از امکانات فرهنگی ، نارسایی و عدم رعایت مقررات شهرسازی در ساخت و ساز و ... تعیین و مورد مطالعه قرار گرفتند که با توجه به بررسی های بعمل آمده محله غفاری ، چمران و آزادی در شهر ساری با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر و مساحت ۷۱ هکتار به عنوان یکی از محلات هدف تعیین شد .

    رئیس اداره تشکل های حرفه ای و بازآفرینی شهری از جمله اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در این محله را اقدام مشترک در خصوص پروژه های احداث خانه محله ، احداث خانه بهداشت ، احداث پارک محله و ساماندهی روشنایی معابر برشمرد .
     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : شهرداران در استان زنجان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته ...

    |

    واگذاری زمین به خانواده‌هایی که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است .

    |

    ۲۵ محله شهرضا در بافت فرسوده مصوب واقع شده ، ۳ محله در بافت با پیشینه روستایی ، هفت محله در سکونتگاه های غیررسمی قرار دارند همچنین در حال حاضر هفت محله هدف دارای پروژه های اقدام مشترک مصوب هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تعداد واحدهایی که در قالب خودمالکی در استان در حال ساخت هستند ، ۱۲ هزار واحد عنوان کرد . ...

    |

    نظرات کاربران