در حال بارگذاری ...
  • پیش‌بینی احداث بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکن در طرح بازآفرینی شهری استان کرمان در سال ۹۷

    با اجرای مصوبات و طرح های ستاد بازآفرینی برای ۴۲۸۲ نفر به طور مستقیم و برای ۶۴۲۳ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، برنامه استان کرمان در بحث احداث مسکن در قالب بازآفرینی شهری در سال جاری ۳۵۷۰ واحد مسکونی است .

    بلوردی با اعلام پیش‌بینی احداث بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکن در طرح بازآفرینی شهری در سال ۹۷ گفت : وجوه اداره شده تسهیلات ساخت مسکن ۷۱۴ میلیارد ریال است .

    دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان کرمان افزود : آورده بخش خصوصی در ستاد بازآفرینی استان ۳۵۶۶ میلیارد و بودجه عمومی خدمات روبنایی ، زیربنایی و توانمندسازی ۴۸۱ میلیارد ریال است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای شهرداری‌های استان ۲۴۹۲ میلیارد ریال است تصریح کرد : ۱۴۲۴ میلیارد ریال هم برای سایر دستگاه‌های دولتی عضو ستاد بازآفرینی در نظر گرفته شده است .

    وی تاکید کرد : با اجرای مصوبات و طرح های ستاد بازآفرینی برای ۴۲۸۲ نفر به طور مستقیم و برای ۶۴۲۳ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود .
     




    مطالب مرتبط

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

    |

    تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    نظرات کاربران