در حال بارگذاری ...
  • تحویل یک میلیون و ٩٠ هزار واحد پروژه مسکن مهر در دولت یازدهم و دوازدهم

    استان‌های یزد ، زنجان و چهارمحال بختیاری سال گذشته پروژه‌های مسکن مهر خود را به اتمام رساندند و استان قم و استان مرکزی نیز باید تا پایان ٩٧ پرونده پروژه‌های مسکن مهر را جمع کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه‌های مسکن مهر گفت : یک میلیون و ٩٠ هزار واحد پروژه مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تحویل شد .

    احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت استان مرکزی در حوزه مسکن مهر به نسبت برخی از استان‌های دیگر کشور مطلوب است ، اظهار کرد : در این استان تنها ٦٦٣ واحد از پروژه‌های مسکن مهر نیمه‌تمام باقی مانده است که قابلیت اتمام تا پایان سال را دارد . وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ٩٨ متعهد به خاتمه یافتن پروژه‌های مسکن مهر منهای پروژه‌های دارای مشکل حقوقی در کشور شده است و به عنوان مثال نمی‌توان تنها به دلیل مشکل ٣٠ واحد ، پروژه را جمع‌بندی نکرد به همین دلیل براساس روند کار و پیشرفت پروژه زمان‌بندی اتمام کار در استان‌ها تعیین می‌شود .

    اصغری مهرآبادی با تاکید بر اینکه ٤٣١ واحد باقی مانده شهر جدید امیرکبیر باید تا پایان سال ٩٧ خاتمه یابد ، افزود : ٨٠ واحد نیز مربوط به بنیاد مسکن است که باید در کنار دیگر واحدهای باقی‌مانده تا پایان سال اتمام یابد چرا که دیگر امکان به طول انجامیدن پروژه‌ها وجود ندارد .

    وی با بیان اینکه وزارتخانه کار اتمام پروژه‌ها را از استان‌هایی که وضعیت مناسبی دارند ، شروع کرده است تا بتوان بخشی از کار را تا پایان ٩٧ خاتمه داد ، افزود : استان‌های یزد ، زنجان و چهارمحال بختیاری سال گذشته پروژه‌های مسکن مهر خود را به اتمام رساندند و استان قم و استان مرکزی نیز باید تا پایان ٩٧ پرونده پروژه‌های مسکن مهر را جمع کنند .

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه‌های مسکن مهر با اشاره به اینکه اتلاف و تغییر زمان‌بندی در راستای اتمام پروژه‌ها به هیج عنوان قابل قبول نیست چرا که واحدهای زیادی باقی نمانده است و امکان تکمیل آن تا پایان سال وجود دارد ، گفت : پروژه‌هایی که مربوط به تعاونی‌هاست نیز باید به طوری مدیریت کنند که کار تمام شده و امسال جشن خاتمه پروژه برگزار شود .

    وی با بیان اینکه تعداد کل واحدهای پروژه مسکن مهر در کل کشور دو میلیون و ٢٠٠ هزار واحد است که از سال ١٣٨٦ آغاز شد ، گفت : کار ساختمانی دو میلیون واحد به اتمام رسیده است و تا کنون یک میلیون و ٧٢٤ هزار واحد نیز کامل تحویل شده است.

    اصغری مهرآبادی با بیان اینکه تحویل و اسکان در واحدها مهم‌ترین خواسته در این پروژه است ، افزود : از واحدهای تحویل شده در کشور ، یک میلیون و ٩٠ هزار واحد پروژه مسکن مهر در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل شده است . علاوه بر پروژه‌های تحویلی ٢٦٠ هزار واحد نیز در مرحله نصب انشعابات قرار دارد که پس از تکمیل نهایی تحویل می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهاجران از صدور سند تک‌برگ مالکیت شهر جدید امیرکبیر ...

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    خوشبختانه وفاق خوبی را در شهر پردیس شاهد هستیم و با تمام قدرت و با یاری خداوند متعال و همچنین پشتوانه‌ای که داریم ، امیدواریم کمبودهای موجود را رفع کنیم و یک زندگی با آرامش و آسایش را برای مردم فراهم کنیم .

    |

    نظرات کاربران