در حال بارگذاری ...
  • اختصاص اعتبار ۱۱۶۰ میلیارد ریالی برای برنامه بازآفرینی شهری استان گیلان

    شهرهای فاقد محدوده مصوب بافت های ناکارآمد میانی ( فرسوده ) به منظور استفاده مردم از تسهیلات بانکی بهسازی ، مقاوم سازی و نوسازی مسکن و  بهره برداری از سایر بسته های حمایتی و تشویقی ، نسبت به شناسایی واخذ مصوبه محدوده بافت اقدام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پنجمین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری استان گیلان روز پنجشنبه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران و نمایندگان عضو ستاد استانی بازآفرینی در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد .

    در این جلسه پدرام ، مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان گیلان به تشریح اهمیت و ضرورت بازآفرینی شهری محدوده ها و محلات هدف به منظور ارتقاء کیفیت زندگی پرداخت .

    مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری ، «برنامه اقدام مشترک» را مهمترین سند جهت دستیابی به هدف کلان احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری استان که شامل بافت‌های ناکارآمد میانی (فرسوده) ، سکونتگاه های غیررسمی ، محدوده‌های تاریخی ، پهنه های شهری دارای پیشینه روستایی و پهنه های دارای کاربر ناسازگار شهری است ، خواند . 

    لزوم ارائه بسته‌های حمایتی و تشویقی در بهره گیری از تسهیلات بانکی

    اوسط اکبری مقدم ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ، ضمن تأکید بر اهمیت موضوع بازآفرینی و منویات و برنامه های ابلاغی دولت محترم تاکید کرد کلیه دستگاه های اجرایی در جلسات آینده گزارشی جامع و کامل از عملکرد خود در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی در سطح استان و اقدامات صورت گرفته در خصوص جذب اعتبارات مربوطه ارائه کنند . شهرهای فاقد محدوده مصوب بافت های ناکارآمد میانی ( فرسوده ) به منظور استفاده مردم از تسهیلات بانکی بهسازی ، مقاوم سازی و نوسازی مسکن و  بهره برداری از سایر بسته های حمایتی و تشویقی ، نسبت به شناسایی واخذ مصوبه محدوده بافت اقدام کنند .

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خواست تا شهرهای دارای محدوده مصوب بافت‌های ناکارآمد میانی (فرسوده) ، نسبت به تهیه و تصویب طرح احیاء ، بهسازی و نوسازی تا پایان سال جاری اقدام عاجل به عمل آورند .

    ماکان پدرام ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده در طرح بازآفرینی شهری در این استان اظهار کرد : در این خصوص استان در زمینه بازآفرینی شهری یک بودجه در حدود ۴۰۴ میلیارد ریالی از محل توافقنامه صندوق توسعه ملی ، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه جهت اقدامات زیربنایی ، روبنایی و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی تخصیص داده که هزینه خواهد شد . بودجه دیگر ما ۷۵۷ میلیارد ریال از وجوه اداره شده است که به صورت تسهیلات ساخت از محل تفاهمنامه متبادله وزارت راه و شهرسازی و صندوق توسعه و سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود .

    لازم به ذکر است به همین میزان یعنی ۷۵۷ میلیارد ریال بانک‌های عامل به عنوان آورده در این طرح تسهیلات ارائه خواهند داد و سود تسهیلات ۹ درصد خواهد بود که سود دریافتی در همه استان های کشور یکنواخت بوده و تنها عدد های اختصاص گرفته متفاوت است . در کل اعتبار در نظر گرفته شده ۱۱۶۰ میلیارد ریال است که درخصوص اقدامات زیربنایی ، روبنایی در بحث بازآفرینی شهری هزینه خواهد شد .

    برنامه برای پیشرفت ۷۵ درصدی در محلات بازآفرینی تا پایان تیرماه ۹۸

    مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در ادامه با اشاره به محلات مشخص شده در حوزه بازآفرینی در این استان گفت : طبق برنامه مشخص شده در ۲۷۰ محله هدف در طرح بازآفرینی ۳۹ محله سهم استان گیلان است. در این خصوص از این میزان طبق برنامه در سال ۹۶ و ۹۷ طبق اعلام ۱۴ محله در برنامه هدف بود که ما اقدامات خودمان را در ۱۸ محله انجام دادیم و از این بابت جلوتر از برنامه‌ریزی صورت گرفته اقدامات انجام شد .

    وی افزود : اقدامات صورت گرفته در این محلات و پیشرفت کار در آنها متفاوت است . در بعضی این محلات اقدامات پیشرفت ۳۰ تا ۵۰ درصدی داشته و در برخی دیگر روبه اتمام یا صددرصد تمام شده است . به همین خاطر به طور میانگین پیشرفت ما در محلات هدف در طرح بازآفرینی حدود ۵۰ درصد است و بنا داریم در پایان سال مالی یعنی در آخر تیرماه سال ۹۸ این پیشرفت ۷۵ درصدی برسد .

    گفتنی است در پایان جلسه استان پس از ارایه گزارش عملکرد بانکهای عامل ، ضمن تصویب برنامه اقدام مشترک سال ۱۳۹۷ پروژه ها و طرحهای بازآفرینی استان و سایر دستور کارهای جلسه بر ضرورت پیگیری مطالبات یارانه سود تسهیلات پرداختی باز آفرینی سنوات  گذشته از سازمان برنامه و بودجه بر اطلاع رسانی مناسب جهت مشارکت مردم و توسعه گران در کنار دستگاه های اجرایی ، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر تاکید شد .




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    در خصوص اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در شهرستان باید اولویت بندی بر اساس نیاز مردم منطقه مورد نظر انجام گیرد تا توسعه رفاه اجتماعی را شاهد باشیم و از اجرای طرح‌های فاقد اولویت خودداری گردد .

    |

    ارایه این وام به بخش حمل و نقل یک فرصت عالی برای سرمایه در گردش بخش خصوصی محسوب می‌شود . مدت زمان این قرارداد ۳ ساله است و بانک مسکن باید بتواند در مدت سه سال اصل و سود حاصل از توافق را به صندوق توسعه ملی بازگرداند . همچنین ، بانک مسکن از طریق ارایه تسهیلات به بخش خصوصی می‌تواند ...

    |

    بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشرو است . با توجه به اینکه نهضت ملی مسکن آبادانی را در کشور ایجاد می‌کند تصمیم گرفته شده است تا این سپرده گذاری و تسهیلات ۲ میلیارد دلاری به طرح های حمل و نقلی اختصاص یابد و مابه التفاوت سود برای حمایت از اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن هزینه ...

    |

    این قرارداد سه ساله است و بین صندوق توسعه ملی و بانک مسکن به امضا رسید . مبلغ قرارداد نیز ۲ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است .

    |

    نظرات کاربران