در حال بارگذاری ...
  • ممنوعیت ادامه ساخت و ساز در محدوده پارک سرخه‌حصار

    با تاکیدی که مقام معظم رهبری و دفتر ایشان طی مکاتبات متعدد انجام دادند که در جلسه نیز مورد بررسی قرار گرفت ؛ ما را در جلسه به این جمع‌بندی رساند که اساسا تداوم ساخت و ساز در آن محدوده مجاز نیست ، زیرا هم جزو تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و هم مستندات سازمان محیط زیست نشان می‌داد که این ساخت و سازها دارد در محدوده پارک جنگلی اتفاق می‌افتد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید بر این مطلب که ادامه ساخت و ساز در محدوده پارک سرخه‌حصار مجاز نیست ، گفت : موجودیت پارک سرخه حصار در قانون ذکر شده و محدوده‌هایش مشخص و روشن است ؛ به همین دلیل ، تصمیم‌گیری در مورد کاهش و یا افزایش محدوده در اختیار شورای‌عالی محیط‌زیست است .

    دومین جلسه بررسی مسائل و مشکلات اعضای تعاون مسکن زیتون با حضور محمدسعید ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، نمایندگانی از سازمان محیط زیست ، جهاد کشاورزی و همچنین اعضای تعاونی مسکن زیتون در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    محمدسعید ایزدی در رابطه با جمع بندی نشست فوق که بیش از دو ساعت به طول انجامید ، گفت : جلسه با اهالی تعاونی مسکن زیتون به دلیل عدم حضور نمایندگان دو ارگان کلیدی یعنی جهاد کشاورزی و محیط‌زیست در جلسه اول به جلسه دوم موکول شد . در جلسه دوم با حضور نمایندگان محیط زیست و جهاد کشاورزی مجددا موضوع مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

    ایزدی ادامه داد : در وهله نخست ، سوالی که اعضا داشتند مبنی بر عدم واقع شدن در اراضی واگذار شده در پارک سرخه حصار موضوع ، مورد بررسی قرار گرفت . مستنداتی که نمایندگان محیط زیست ارایه کردند نشان داد که موجودیت پارک در قانون ذکر شده است . همچنین محدوده‌هایش مشخص و روشن است و در عین‌حال ، تصمیم‌گیری در مورد کاهش و یا افزایش محدوده در اختیار شورای‌عالی محیط زیست است .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ادامه داد : با تاکیدی که مقام معظم رهبری و دفتر ایشان طی مکاتبات متعدد انجام دادند که در جلسه نیز مورد بررسی قرار گرفت ؛ ما را در جلسه به این جمع‌بندی رساند که اساسا تداوم ساخت و ساز در آن محدوده مجاز نیست ، زیرا هم جزو تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و هم مستندات سازمان محیط زیست نشان می‌داد که این ساخت و سازها دارد در محدوده پارک جنگلی اتفاق می‌افتد .

    ایزدی از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه فوق را سر و سامان دادن به حقوق مردم عنوان کرد و گفت : قرار بر این شد ، در صورتیکه مردم وارد این بخش از گفتگو شوند حقوق آنها در چارچوب قوانین و مصوبه‌های کنونی به آنها داده شود.

    وی با یادآوری اینکه وزارت راه و شهرسازی و شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در حیطه وظایف خود که تعیین اراضی معوض برای اعضای تعاونی مسکن زیتون بوده عمل کرده است ، افزود : طی مصوبه‌ای زمین واصفجان به عنوان معوض تعاونی  مسکن زیتون معرفی شد .

    حل و فصل مشکلات تعاونی مسکن های ۳۳ گانه در جلسات آتی

    ایزدی تصریح کرد : مردم اگر راجع به اراضی معوض بحثی دارند باید به مراجع ذی‌ربط مراجعه کنند . آنچه که وظیفه دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بوده است بررسی پیشنهاد شرکت عمران شهرهای جدید در مورد اراضی معوض بود ، که این اتفاق افتاده و ابلاغ هم شده است . بنابراین از این مرحله به بعد ، بحث رسیدگی به حقوق اعضای تعاونی است که باید شکل قانونی به خود بگیرد و در صورتیکه معوضی قائل شوند معوض را به آنها بدهند .

    وی همچنین  در اینباره که مشکلات سایر تعاونی‌های مسکن که سال‌هاست وجود دارد و لاینحل باقی مانده است نیز می‌تواند در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مورد بررسی قرار بگیرد ؟ ، گفت : اینکار حتما در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قابل پیگیری است . گام دوم ما بعد از حل و فصل تعاونی مسکن زیتون ، تعاونی‌های ۳۳ گانه است . برای پاسخ دادن به سایر تعاونی‌های مسکن ، پنج نقطه پیشنهادی از طرف کارگروه استان آمده و مصوب شده و در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در حال بررسی است .

    وی ادامه داد : در صورتیکه این پنج نقطه را بدون مشکل سپری کنیم باز هم می‌توانیم این پنج نقطه را به عنوان اراضی معوض به دستگاه‌های متولی آن معرفی کنیم و آن تعاونی‌ها می‌توانند مسائل و مشکلات خود را حل و فصل کنند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران تمامی استان و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های ...

    |

    نظرات کاربران