در حال بارگذاری ...
  • رشد ۳۰ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن طی ۸ ماه اول امسال

    کل تعهدات بانک مسکن در طرح مسکن مهر ۵۵ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان است که تا کنون معادل ۵۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان ، قرارداد با پیمانکاران و سازنده ها در این طرح منعقد شده و از این رقم ، متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها ، تا کنون ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن در نشست دوره‌ای شورای هماهنگی مسکن که به ریاست وزیر راه و شهرسازی در محل آن بانک تشکیل شد ضمن ارائه گزارشی جامع از رشد ۳۰ درصدی در پرداخت تسهیلات مسکن طی ۸ ماه اول امسال خبر داد و گفت : در ۸ ماه اول امسال ۱۳ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شد .

    صبح روز ۱۵ دی ماه یکی دیگر از جلسات دوره‌ای شورای هماهنگی مسکن به ریاست وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد و محل برگزاری آن در ساختمان مرکزی بانک مسکن بود .

    در این جلسه ابوالقاسم رحیمی انارکی اعلام کرد : تسهیلاتی که بانک مسکن در ۸ ماه اول سال ۹۷ به انواع متقاضیان تسهیلات خرید ، ساخت ، جعاله و ... در بخش مسکن پرداخت کرد ، ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ افزایش داشته است .

    مدیرعامل بانک مسکن گفت: در ۸ ماه اول امسال ۱۳ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شد . این میزان تسهیلات به لحاظ تعداد رقمی معادل ۳۸۰ هزار و ۳۹۸ فقره بوده است. در این مدت ، میزان تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن از رشد ۴۵ درصدی برخوردار شده که علت این میزان رشد چشمگیر طیفی از انواع تسهیلات خرید مسکن همچون تسهیلات اوراق ، تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم و سایر تسهیلات خرید است .

    رحیمی انارکی در ادامه گزارش خود ، درباره تامین مالی طرح مسکن مهر از ابتدا تا کنون نیز گفت : کل تعهدات بانک مسکن در طرح مسکن مهر ۵۵ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان است که تا کنون معادل ۵۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان ، قرارداد با پیمانکاران و سازنده ها در این طرح منعقد شده و از این رقم ، متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها ، تا کنون ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است .

    رحیمی‌انارکی درباره مشکلات تامین مالی مسکن نیز به شکاف زمانی بین طول ماندگاری سپرده‌ها و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت : به طور متوسط ۸ سال طول می کشد تا تسهیلات پرداختی در بخش مسکن ، بازپرداخت شود اما در مقابل ، ماندگاری سپرده ها در بانک ، یکسال است .

    رحیمی انارکی ، یک راه حل افزایش منابع مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات مسکن را انتشار اوراق رهنی در بازار سرمایه عنوان کرد و گفت : بانک مسکن این ظرفیت را دارد که حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مانده تسهیلاتی خود را به اوراق رهنی تبدیل کند و بازار رهن ثانویه شکل بگیرد تا منابع جدید از این محل تامین شود اما مشکل در این مسیر ، ما به التفاوت نرخ سود این تسهیلات با نرخ سود جذاب برای فروش اوراق رهنی است . در این زمینه لازم است با حمایت دولت، یارانه نرخ سود در نظر گرفته شود .

    مدیر عامل بانک مسکن در خاتمه گزارش خود گفت : از ابتدای تاسیس بانک مسکن در ۸۰ سال پیش که ابتدا با نام بانک رهنی فعالیت خود را آغاز کرد تا کنون ، حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار در کشور با تسهیلات این بانک ، خانه دار شدند .

    در نشست شورای هماهنگی مسکن ، طرح خرید اعتباری مصالح ساختمانی با کمک بانک مسکن نیز مطرح شد . بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدلی برای تامین مالی زنجیره تامین تهیه کرده است که آن را به بانک مسکن ارایه کرده است . وزیر راه و شهرسازی در این باره اعلام کرد : این طرح باید هر چه سریعتر به تصویب برسد چون در بازار مسکن ، تقاضا برای این طرح زیاد است و کمک زیادی می تواند به بخش مسکن کند . بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین قرار است سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری برای تامین مسکن ارزان قیمت احداث کند .




    مطالب مرتبط

    باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیر ماه امسال شده‌ است .

    |

    پروژه ۳۳۶ واحدی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان ، هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد در ۲۱۴ واحد اول و ۵۴ درصد در فاز اول (۱۰۴ واحد) در حال اجرا است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران