در حال بارگذاری ...
  • آخرین وضعیت واگذاری و تحویل پروژه‌های مسکن مهر استان زنجان

    همه پروژه‌ها قابل سکونت و دارای انشعاب بودند . تا به حال بالغ بر ۲۸ هزار و ۱۰۲ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۴ هزار و ۲ واحد پروژه مسکن مهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار تحویل و اگذار شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی استان زنجان با اشاره به اینکه این استان از نخستین استان‌هایی است که پروژه‌های مسکن مهر در آن تکمیل و واگذار شده است ، گفت : لازم است دستگاه‌های متولی امور اجتماعی و اطلاع‌رسانی به دلیل واگذاری حجم زیاد واحد‌ها ی مسکن مهر درباره رعایت فرهنگ آپارتمان‌نشینی کارهای رسانه‌ای و تبلیغی انجام دهند تا مشکلاتی که از این جهت در حین بهره‌برداری رخ می‌دهد ، کمتر شود .

    محسن محرمی‌یگانه ، معاون بازآفرینی اداره راه و شهرسازی استان زنجان درباره آخرین وضعیت واگذاری و تحویل پروژه‌های مسکن مهر این استان گفت : زنجان از نخستین استان‌هایی است که پروژه‌های مسکن مهر خود را سال گذشته تکمیل کرده و به پایان رسانده است . تقریبا همه پروژه‌هایی که تاکنون در دست اجرا داشتیم ، به مرحله واگذاری رسیده‌اند و همه آن‌ها پیشرفت ۹۰ درصد را رد کرده‌اند و از سال قبل روند تحویل آن‌ها آٰغاز شده است .

    یگانه در ادامه گفت : تا به حال اغلب واحدها تحویل داده شده‌اند ، مگر اینکه برخی از اشخاص مشکلاتی برای تحویل داشته باشند . به عنوان مثال برخی توان قسط‌بندی نداشتند و هنوز معوقه‌هایی دارند . ولی در مجموع اغلب پروژه‌های شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر یا زیر ۲۵ هزار نفر که دولت مدیریت می‌کرد ، تحویل داده شده است و تقریبا پروژه تحویل داده نشده نداریم .  

    معاون بازآفرینی استان زنجان توضیح داد : همه پروژه‌ها قابل سکونت و دارای انشعاب بودند . تا به حال بالغ بر ۲۸ هزار و ۱۰۲ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۴ هزار و ۲ واحد پروژه مسکن مهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار تحویل و اگذار شده است .

    این مدیر استانی با اشاره به مسایل اداری پروژه‌های مسکن مهر در استان اضافه کرد : از نظر اجرایی چالش خاصی در خصوص پروژه‌های مسکن مهر در استان نداریم ولی از منظر اداری و ستادی این پروژه‌ها دارای مسایلی هستند. به عنوان مثال برخی از افراد نتوانسته‌اند شرایط قسط‌بندی را فراهم کنند و هنوز با بانک در حال مراوده هستند و یا برخی پروژه‌ها در اخذ سند تفکیکی هنوز مراحل اداری یا ستادی دارند . و اضح است که اگر با سایر دستگاه‌های دخیل هماهنگی صورت گیرد ، این قبیل امور نیز رفع خواهد شد . اداره ثبت و دارایی و شهرداری از دستگاه‌هایی‌اند که با مسایل پروژه‌ها مرتبط هستند و اگر دستگاه‌ها هماهنگی نهایی داشته باشند ، مسایل مسکن مهری استان حل خواهد شد . البته بیشترین هماهنگی می‌تواند در قالب تشکیل شوراهای مسکن صورت بگیرد .

    وی در ادامه با اشاره به تقویت موضوعات اجتماعی و فرهنگی در نسبت با پروژه‌های مسکن مهر گفت : خوب است دستگاه‌هایی مانند بهزیستی ، صدا و سیما و یا وزارت ارشاد که متولی امور اجتماعی هستند ، درباره مسایلی مانند ترویج فرهنگ آپارتمان‌نشینی کارهای رسانه‌ای و تبلیغی انجام دهند . به این دلیل که حجم آپارتمان‌های ساخته شده  مسکن مهر زیاد است و اطلاع‌رسانی فرهنگی و اجتماعی سبب می‌شود مشکلاتی که احیانا در حین بهره‌برداری رخ می‌دهد ، کمتر شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه در سال گذشته از حدود ۳۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر ، ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه اولویت دولت چهاردهم تامین مسکن اقشار نیازمند و کم درآمد جامعه است ، از ...

    |

    ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس صورت پذیرفته و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم اهدای کلید واحدهای مسکونی به توانخواهان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی لنگرود با حضور مسئولین استانی برگزار شد . ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    نظرات کاربران