در حال بارگذاری ...
  • اعلام ۶۳ محله هدف در طرح بازآفرینی شهری استان تهران

    در هریک از این شهرستان‌ها چندین شهر به عنوان شهر هدف برای بازآفرینی معرفی شده‌اند که در مجموع ۴۵ شهر هدف را در این طرح تشکیل می‌دهند

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : در طرح بازآفرینی شهری استان تهران ۶۳ محله هدف وجود دارد که از این تعداد ۴۵ محله برای شهرستان‌‌های استان و ۱۸ محله هم مربوط به شهر تهران است .

    نادر محمدزاده گفت : برنامه‌ها آغاز و اولویت‌ها مشخص شده است . در همین خصوص با معرفی محلات هدف تهران اعتبار لازم ابلاغ شده است که با تزریق نقدینگی کار شروع می‌شود . پیش از این و قبل از طرح اقدام مشترک کار بازآفرینی به صورت پروژه‌ای انجام می‌گرفت که تمام پروژه‌ها به اتمام رسیده است اما در خصوص یک اقدام جامع کار صورت گرفته به حد قابل قبولی نبوده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : ابلاغ مصوبه تخصیص داده شده برای شهر تهران ۷۰ میلیارد تومان است که به جز این تسهیلات بانکی هم در نظر گرفته شده است و در خصوص پرداخت آن هیچ محدودیتی وجود ندارد . درخصوص این تعداد محله تعیین شده برای اجرای طرح بازآفرینی تا جایی که بودجه تخصیص داده شود کار پیش خواهد رفت و پروژه‌ها مرحله به مرحله جلو می‌روند .  

    محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری در استان تهران و شهر تهران به شرح ذیل هستند :

    محلات هدف شهرستان‌های استان تهران

    اسلامشهر ، بهارستان ، رباط کریم ، ری ، قرچک ، ورامین ، پاکدشت ، پردیس ، پیشوا ، دماوند ، قدس ، ملارد ، شمیرانات ، فیروزکوه و شهریار (لازم به ذکر است که در هریک از این شهرستان‌ها چندین محله به عنوان محله هدف برای بازآفرینی معرفی شده‌اند که در مجموع ۴۵ محله هدف را در این طرح تشکیل می‌دهند) .

    محلات هدف شهر تهران

    اتابک (منطقه ۱۵) ،  دستغیب (منطقه ۹) ، باغ آذری (منطقه ۱۶) ، تختی (منطقه ۱۲) ، جنوب بلورسازی (منطقه ۱۷) ، راه آهن (منطقه ۱۱) ، سیروس (منطقه ۱۲) ، زاهد گیلانی (منطقه ۱۳) ، فرحزاد (منطقه ۲) ، دولاب (منطقه ۱۴) ، سلسبیل (منطقه ۱۰) ، هاشمی (منطقه ۱۰) ، مینایی (منطقه ۱۵) ، نعمت آباد (منطقه ۱۹) ، مقدم (منطقه ۱۷) ، شادآباد (منطقه ۱۸) ، هرندی (منطقه ۱۲) و جوانمرد قصاب (منطقه ۲۰)

    به جز این تعداد محله هدف در شهر تهران ۵ محله دیگر به عنوان اولویت دوم در طرح بازآفرینی شامل شوش (منطقه ۱۵) ، انبار نفت (منطقه ۱۱) ، لشکر (منطقه ۸) ، هلال احمر (منطقه ۱۱) و وحیدیه (منطقه ۸) هستند .
     




    مطالب مرتبط

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    پس از اتمام عملیات انشعابات آب ، برق و گاز توسط وزارت نیرو ، محوطه سازی ظرف یک ماه آتی تکمیل و متقاضیان امکان اسکان خواهند داشت .

    |

    تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

    |

    پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در پی گزارش منتشر شده ای با عنوان "فاجعه در مسکن ملی اسلامشهر" در یکی از خبرگزاری‌ها مورخ ۳ مهرماه ۱۴۰۳ ، اداره کل راه ...

    |

    نظرات کاربران