در حال بارگذاری ...
  • تهیه طرح هادی برای ۹۴ درصد از روستاهای کشور

    برنامه سند دار کردن املاک و واحد های مسکونی در روستاها ، انگیزه روستائیان را برای بازگشت به موطن اصلی خود و کمک به توسعه روستا افزایش داده است . تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در روستاها سنددار شده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام این مطلب که تاکنون بیش از دو میلیون واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده‌اند از تهیه طرح هادی برای ۹۴ درصد روستاهای کشور خبر داد و گفت : در حال حاضر ، نزدیک به سه میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شده‌اند .

    علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عصر روز ۲۶ دی در شورای عالی استان‌ها که به ریاست مرتضی الویری رئیس این شورا و جمعی از مسئولان استانی به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای عالی استان‌ها تشکیل شده بود ، گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که بخش عمده فعالیت‌های خود را در زمینه های مختلف در روستاها متمرکز کرده است و این موضوع آنقدر برای بنیاد اهمیت دارد که در اساسنامه خود بر مشارکت مردم تاکید فراوان شده است .  

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد : طرح‌های هادی طرح‌هایی هستند که توسعه روستاها را طی ۱۰ سال مشخص و نحوه ساخت وساز و امکانات زیربنایی را در روستا تعیین می کنند . هم اینک از ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در ایران ، ۳۷ هزار و ۲۲۲ روستا (معادل ۹۴ درصد روستاهای کشور) طرح هادی دارند والبته برای برخی مناطق روستایی کم جمعیت نظیر محدوده‌های جمعیتی اطراف پادگان‌های نظامی ، هنوز طرح هادی تهیه نشده است . تاکنون روند اجرای طرح هادی و اصلاح و بهسازی معابر در ۱۷ هزار و ۷۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به اجرا گذاشته شده و بقیه به دلیل کمبود منابع اعتباری هنوز جنبه اجرایی به خود نگرفته است .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : این نهاد در سالهای اخیر بالغ طرح افزایش پایداری و مقاوم سازی ابنیه را در یک میلیون و ۶۶۰ هزار مسکن روستایی انجام داده است . از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار روستای موجود در کشور بالغ بر ۲ میلیون روستا تاکنون از برنامه های بهسازی مسکن بهره مند شده اند و بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح از منابع عمومی و اختصاصی بانک ها با نرخ کارمزد بسیار کم ، تسهیلات پرداخت شده است .

    تابش تاکید کرد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سراسر کشور را تضمین می کند . برنامه سند دار کردن املاک و واحد های مسکونی در روستاها ، انگیزه روستائیان را برای بازگشت به موطن اصلی خود و کمک به توسعه روستا افزایش داده است . تاکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی در روستاها سنددار شده‌اند .

    وی همچنین به برنامه بازسازی مناطق آسیب دیده در حوادث طبیعی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله توسط این نهاد در سراسر کشور بازسازی شده است . امسال برای نوسازی و بهسازی واحدهای آسیب دیده در مناطق زلزله زده بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که نیمی از آن کمک بلاعوض بوده است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    تعهد بنیاد مسکن در استان زنجان واگذاری زمین به ۲۰ هزار قطعه است که سهمیه امسال برای ۱۰ هزار قطعه و واگذاری به متقاضیان تامین شده است . امروز عملیات آماده سازی این اراضی آغاز می شود و آماده واگذاری به متقاضیان است که باید این واگذاری‌ها با ثبت‌نام از طریق سامانه saman.mrud.ir انجام ...

    |

    نظرات کاربران