در حال بارگذاری ...
  • اتمام مراحل طرح جامع شهرستان های نیر و خلخال و ابلاغ آن در روزهای آینده

    اجرای این طرح‌ها قطعا به بهبود ساخت و سازها و ساماندهی حاشیه‌نشینی و اصلاح ساختار ناکارآمد شهری کمک کرده و فضایی را فراهم می‌آورد تا ما با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های نوین بتوانیم به اهداف تعیین شده در این حوزه دست پیدا کنیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : طرح جامع ۳ شهر استان تهیه شده و در دست ابلاغ است .

    یوسف باقرزاده گفت : تهیه طرح‌های تفصیلی و جامع و نظارت بر اجرای این طرح‌ها در دستور کار ما قرار دارد به طوری که بعد از تهیه ما نسبت به ابلاغ این طرح‌ها به شهرداری‌ها اقدام کرده و در صورت بروز مشکلات در عین نظارت اعمال تغییرات را نیز انجام می‌دهیم . در استان اردبیل و در دولت تدبیر و امید ۸۰۰ جلسه کمیته کارشناسی و کمیسیون ماده ۵ و حدود ۳۰۰ جلسه کمیته کارشناسی و کارگروه زیربنایی برگزار شده است .

    معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی این استان از اتمام مراحل طرح جامع نیر و خلخال و ابلاغ آن در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد : طرح جامع مشکین‌شهر هم تمام شده و به زودی برای تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال خواهد شد و طرح جامع پارس آباد نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال تهیه می باشد . ما در این طرح‌ها با تعیین و تعریف افق توسعه شهری طی ۱۰ تا ۱۳ سال سعی می‌کنیم تا برنامه‌های تعریف شده در اجرای کامل طرح‌های تفصیلی و جامع مدنظر قرار دهیم تا براساس ابلاغی که انجام می‌شود بتوان در مسیر توسعه شهرها و تامین منافع شهروندان اقدامات موثری را انجام داد .

    وی افزود : ما موظف هستیم هر ۱۰ سال یک بار این طرح‌ها را مورد بازنگری قرار دهیم تا متناسب با رشد جمعیت و همچنین توسعه یافتگی شهرها زمینه تغییر و تحول در این حوزه فراهم آید . برای شهر اردبیل در سال ۹۳ طرح جامع ابلاغ شده و شهرداری با عقد قرارداد در حال تهیه طرح تفصیلی است که با توجه به مشکلات پیش آمده در این مورد این امر فعلا متوقف شده است .

    باقرزاده رسالت نظام مهندسی ساختمان را نظارت بر ساخت و سازها و جلوگیری از تخلفات احتمالی در این حوزه دانست و بیان کرد : ما با همکاری شهرداری‌ها بر نحوه ساخت و سازها و صدور مجوزهای قانونی نظارت داریمو سعی‌مان بر این است تا با هرگونه تخلف ساختمانی برخورد کرده و جلوی این اقدامات غیرقانونی را بگیریم . در حوزه شهرسازی نیز ما با شرکت‌های تخصصی و مشاوران توانمند که اغلب بومی هستند همکاری‌های خوبی را انجام می‌دهیم و سعی‌مان بر این است تا از توان و ظرفیت آنها بهره بگیریم .

    معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی این استان درباره فعالیت‌های این معاونت در حوزه بازآفرینی شهری نیز اظهار کرد : تصویب طرح‌ها در بازآفرینی شهری و تهیه و ارسال آن به متولیان از وظایف ماست که ما در نشست‌های مشترکی که در این حوزه با سایر مسئولان داشتیم ضمن ارائه دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی سعی کردیم نقشه‌ها و راهکارهای عملیاتی در اجرای طرح‌های نوآورانه را در مناطق ناکارآمد و فرسوده شهری به متولیان امر ارائه کنیم . 

    باقرزاده خاطرنشان کرد : اجرای این طرح‌ها قطعا به بهبود ساخت و سازها و ساماندهی حاشیه‌نشینی و اصلاح ساختار ناکارآمد شهری کمک کرده و فضایی را فراهم می‌آورد تا ما با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های نوین بتوانیم به اهداف تعیین شده در این حوزه دست پیدا کنیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از الحاق ۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر ...

    |

    با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهر گرگان و گنبد کاووس در محل استانداری گلستان برگزار و ...

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    موضوع اصلاح حریم و الحاق اراضی به محدوده شهری پردیس برای اجرای نهضت ملی مسکن در این نشست بررسی شد و با رفع تداخل با منطقه حفاظت شده محیط زیست و همچنین رفع تداخل با تقسیمات کشوری با رای اکثریت آرا با الحاق این اراضی به محدوده شهر پردیس موافقت شد .

    |

    نظرات کاربران