در حال بارگذاری ...
  • ایجاد ۵ هزار و ۱۱۶ فرصت‌ شغلی با اجرای طرح بازآفرینی شهری استان گلستان

    بازآفرینی شهری در استان گلستان از سال‌های قبل شروع شده و در این راستا در حوزه‌های مختلف شهری از قبیل بهسازی تکایا و مساجد ، خانه‌های تاریخی و معابر تاریخی و بافت فرسوده اقداماتی انجام شده که به چند دستگاه محدود می‌شد ، اما با اجرای این طرح، کلیه دستگاه‌های مرتبط و زیر بنایی تحت عنوان برنامه اقدام مشترک در بافت فرسوده مشارکت می‌کنند و سبب تسریع و تسهیل در اجرای طرح می‌شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت : با اجرای طرح بازآفرینی شهری استان گلستان حداقل ۵ هزار و ۱۱۶ فرصت‌ شغلی در سطح استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد .

    میرمحمد غراوای ، معاون عمرانی استانداری گلستان در سومین جلسه ستاد بازآفرینی این استان گفت : در اجرای برنامه ششم توسعه مبنی بر تحرک بخشیدن به برنامه‌های بازآفرینی اعم از احیاء بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه شهرها از طریق بازآفرینی و نوسازی محلات هدف و ساخت ۲ هزار و ۷۹۲ واحد مسکن و بیش از ۴۱  میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت بازآفرینی شهری و ۵۵۸ میلیارد ریال وجوه اداره شده جهت تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های هدف طرح به استان گلستان اختصاص یافت . دستگاه‌های عضو ستاد موظفند بر اساس مصوبات هیات دولت بر حسب وظیفه ذاتی خدمات لازم را در این محدوده‌ها اراِئه کنند و مشارکت بیشتر در اجرایی کردن این طرح داشته باشند .

    حسین محبوبی ، مدیرکل راه و شهرسازی این استان و دبیر ستاد نیز در این جلسه گفت : بازآفرینی شهری در استان گلستان از سال‌های قبل شروع شده و در این راستا در حوزه‌های مختلف شهری از قبیل بهسازی تکایا و مساجد ، خانه‌های تاریخی و معابر تاریخی و بافت فرسوده اقداماتی انجام شده که به چند دستگاه محدود می‌شد ، اما با اجرای این طرح، کلیه دستگاه‌های مرتبط و زیر بنایی تحت عنوان برنامه اقدام مشترک در بافت فرسوده مشارکت می‌کنند و سبب تسریع و تسهیل در اجرای طرح می‌شوند . با اجرای این طرح برآورد می شود که حداقل  ۵ هزار و ۱۱۶ فرصت‌ شغلی در سطح استان بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد .

    محبوبی در ادامه به پرداخت وام در جهت احیای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و اظهار داشت : از اول سال جاری تا به امروز برای ساخت ۴۱۳ واحد مسکونی متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی و نسبت به تکمیل مدارک و اخذ وام اقدام کردند .

    وی تصریح کرد : اولویت اجرای طرح‌‌های بازآفرینی شهری در استان گلستان در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر بوده و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به شرط تعریف و ارائه طرح امکان‌پذیر خواهد بود .

    در خاتمه این جلسه ، اعضای ستاد بازآفرینی شهری از اقدامات صورت گرفته و در حال انجام بافت تاریخی گرگان دیدن کردند .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    این میزان قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف شهرهای خان ببین ، گمیشان ، سیمین شهر ، فاضل آباد ، گنبد ، رامیان و آق قلا تصویب و تخصیص گردید .

    |

    بانک های استان مکلف به پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اولویت افراد معرفی شده توسط نهادهای حمایتی هستند .

    |

    طی توافقات انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه پیام نور استان برنامه ریزی برای واگذاری مجموعاً ۲.۷ هکتار زمین از جانب این دو دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در بندر ترکمن در دستور کار قرار دارد .

    |

    نظرات کاربران