در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح بازنگری جامع شهر جدید بهارستان در شورایعالی شهرسازی و معماری

    از آنجایی که استخوان‌بندی شهرهای جدید به گونه درست و فنی دیده و ساخته شده است ، امکان اجرای طرح TOD را به ما داده و می‌تواند در تمامی شهرها گسترش داده شود ، قطعا بهارستان با تصویب این طرح  می تواند شاهد اتفاقات خوبی در سکونت و حوزه خدمات‌رسانی باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اجرای طرح TOD را یکی از پروژه‌های مهم در بهارستان دانست و افزود : بحث توجه به حمل و نقل عمومی در نظام شهری یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است که مقرر شده در برنامه شهری بهارستان در آینده نیز مورد توجه جدی قرار گیرد .

    زهره داودپور از تصویب طرح بازنگری جامع شهر جدید بهارستان در شورایعالی شهرسازی و معماری خبر داد و گفت : قطعا این امر ، اقدام مؤثری برای بررسی و تدوین برنامه‌های آتی این شهر در مسیر صحیح و پیش‌بینی شده خواهد بود تا در روال برنامه‌ریزی مجدد قرار گیرد .

    داودپور با بیان اینکه شهرهای جدید بهارستان ، فولادشهر و مجلسی هرسه جزو شهرهایی هستند که جهت تعادل‌بخشی فعالیت‌ها در مناطق کلانشهری استان اصفهان ایجاد شده‌اند گفت : خوشبختانه بهارستان یکی از قدیمی ترین شهرهای جدید بوده و تا کنون توانسته جایگاه خود را در منطقه به دست آورد چرا که فضای زندگی کاملا در آن شکل گرفته و همچنین بعد اجتماعی مناسبی دارد .

    وی اجرای طرح TOD را یکی از پروژه‌های مهم در بهارستان دانست و افزود : بحث توجه به حمل و نقل عمومی در نظام شهری یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است که مقرر شده در برنامه شهری بهارستان در آینده نیز مورد توجه جدی قرار گیرد . محور اصلی شهر که براثر قرارگیری قطار حومه‌ای و ایستگاه های آن در ورودی شهر به وجود می‌اید فرصت مناسبی برای احداث کاربری‌های متفاوت خدماتی - تجاری خواهد بود که در طرح جامع مورد توجه قرار گرفته است . محور مذکور نقش پیاده‌راه با غلبه فضای سبز را نیز بازی کرده و شبکه سواره از هر دو سمت آن عبور می‌کند .

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید همچنین تأکید کرد : از آنجایی که استخوان‌بندی شهرهای جدید به گونه درست و فنی دیده و ساخته شده است ، امکان اجرای طرح TOD را به ما داده و می‌تواند در تمامی شهرها گسترش داده شود ، قطعا بهارستان با تصویب این طرح  می تواند شاهد اتفاقات خوبی در سکونت و حوزه خدمات‌رسانی باشد .




    مطالب مرتبط

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    بخش زیادی از جمعیت سرریز استان تهران متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی است و باید نگاه ویژه به شهر جدید غرب استان مدنظر قرار گیرد .

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    نظرات کاربران