در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ دستورالعمل نما و منظر شهری قزوین به شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

    با توجه به هویت فرهنگی و تاریخی قزوین و همچنین وجود دغدغه های بسیار در حوزه سیما و منظر شهری ، اجرای این دستورالعمل می تواند بخش زیادی از نگرانی ها را در این خصوص برطرف نماید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی قزوین دستورالعمل مصوب نما و منظر شهری را برای اجرا به شهرداری قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ابلاغ کرد .

    مسعود حق لطفی در این خصوص گفت : سیما و منظر شهری در ارتقای کیفی ساختار شهر دارای اهمیت خاص بوده و تاثیرات ماندگاری در حوزه های گوناگون به وجود خواهد آورد . صیانت و تقویت هویت اصیل ایرانی اسلامی ، ساماندهی و نظم بخشی به سیما و منظر شهری و همچنین بهره گیری از تدابیر و ابزارهای لازم در فرآیند هدایت و کنترل ساختمان از جمله مهمترین موضوعات مورد توجه در حوزه شهرسازی و معماری است . در همین راستا کمیته سیما و منظر شهری استان، تهیه و تدوین دستورالعمل نما و منظر شهری را در اولویت برنامه کاری خود قرار داد .

    حق لطفی با اشاره به برگزاری جلسات بسیار و انجام بازدیدهای متعدد در سطوح مختلف فنی و اجرایی با حضور کارشناسان، مدیران و صاحب نظران در دستگاه های اجرایی و حوزه های دانشگاهی و بخش خصوصی از سال ۹۵ تاکنون ، عنوان کرد : پس از انجام بررسی های لازم ، این دستورالعمل در روز ۱۴ آذرماه سال جاری در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد و در تاریخ یکم بهمن ماه به همراه سایر مصوبات ، توسط استاندار به شهرداری و سایر دستگاه های متولی و مرتبط با ساخت و ساز ابلاغ گردید .

    دبیر کمیسیون ماده ۵ استان در پایان تاکید کرد : با توجه به هویت فرهنگی و تاریخی قزوین و همچنین وجود دغدغه های بسیار در حوزه سیما و منظر شهری ، اجرای این دستورالعمل می تواند بخش زیادی از نگرانی ها را در این خصوص برطرف نماید .

    کمیته سیما و منظر شهری با حداقل ۸ عضو به منظور ایجاد هماهنگی در امر ارتقای کیفی سیما و منظر با حضور نمایندگان قانونی ادارات کل راه و شهرسازی ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، استانداری ، شهرداری ، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و مهندسان مشاور تهیه کننده طرح توسعه شهری ، به دبیر معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تشکیل شده است .




    مطالب مرتبط

    این آزمون شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی ، معماری صلاحیت‌های (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران صلاحیت‌های (نظارت ، محاسبات ، اجرا) ، تأسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تأسیسات برقی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه ...

    |

    از ابتدای دولت سیزدهم عزم دولتمردان تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذشته بوده و رییس جمهور نیز روزانه کارها را از وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کند .

    |

    نظرات کاربران