در حال بارگذاری ...
  • اعلام آمار صدور سند مالکیت املاک روستایی و شهری در ۴۰ سال گذشته

    بنا بر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، شناسایی و گزارش مصور و مکتوب تعداد ۱۰۷ هزار و ۲۲۰ فقره تخلفات ساختمانی روستایی از نیمه دوم سال ۱۳۸۷ تا پایان آبان ۱۳۹۷ با عناوین ساخت بر خلاف پروانه صادره ، ساخت بدون پروانه و فاقد استعلام ، صدور پروانه فاقد استعلام و صدور پروانه مغایر استعلام به مسئولین و دستگاههای مربوطه در سطح شهرستانها ، استانها و مراجع ملی در طی این سال های انجام گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمار صدور سند مالکیت املاک روستایی و شهری را در چهار دهه گذشته تشریح کرد و از صدور ۱۵۰ هزار و ۱۰۷ سند شهری از سال ۹۱ به بعد و ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۹۲۷ سند روستایی از سال ۷۴ تاکنون خبر داد .

    علیرضا تابش جزئیات صدور اسناد مالکیت املاک روستایی و شهری را در چهاردهه گذشته تشریح کرد و گفت : فعالیت صدور اسناد مالکیت املاک روستایی که در برنامه دوم توسعه مراحل ابتدایی خود را گذراند ، به دلیل عدم هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مجری از پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار نبود . در برنامه دوم توسعه در مجموع ۱۳۰۷ جلد سند مالکیت املاک روستایی در سطح روستاهای کشور صادر شد . در برنامه سوم توسعه با رفع مسایل و مشکلات اجرایی بر گستره این فعالیت افزوده شد و در طول برنامه مذکور ۶۸۳ هزار و ۳۷۳ جلد سند روستایی صادر شد . در طول سال‌های برنامه چهارم توسعه، این روند صعودی شتاب بیشتری گرفت . به طور کلی از شروع این فعالیت تا پایان آبان ۱۳۹۷ تعداد ۳۲۳۰۹۲۷ سند روستایی در سطح کشور صادر شده است .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در رابطه با آمار صدور اسناد مالکیت شهری نیز به ارایه توضیح پرداخت و گفت : بر اساس ماده یک قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، مقرر شده تا بنیاد مسکن نسبت به نقشه‌برداری ثبتی و صدور سند مالکیت املاک شهری با همکاری اداه ثبت اسناد و املاک کشور اقدام کند . در سال ۱۳۹۱ که اولین سال شروع این فعالیت محسوب می‌شود ، تعداد ۱۵۰۱۰۷ جلد سند شهری صادر شد . از ابتدای شروع این فعالیت تاکنون ، در مجموع ۲۰۶هزار و ۴۹۲ جلد سند شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر و تحویل شهروندان شده است .

    بنیاد مسکن تخلفات ساختمانی روستایی را پیگیری می‌کند

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با اعلام این مطلب که در کنار وظایف قانونی متعدد ، این نهاد نسبت به تهیه و ارائه گزارش تخلفات به مراجع و دستگاه های متولی همت گماشته است مهمترین اهداف گزارش دهی تخلفات ساختمانی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را آگاهی رسانی به مسئولان و آگاهی دادن به مردم برای مراقبت از تحولات طبیعت و محیط طبیعی به ویژه در روستاها برشمرد .

    تابش در بیان آمار عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ارتباط با صدور پروانه فنی و همچنین گزارشی از تخلفات ساختمانی روستایی ، اعلام کرد : برای تعداد دو میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۶ فقره خدمات فنی از ابتدای فعالیت بنیاد در این موضوع تا پایان ۹۷ پروانه صادر شده است . همچنین از نیمه دوم سال ۸۷ تا پایان آبان ۹۷ به یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸۵۴ فقره ، درخواست که شامل پاسخ استعلام جهت تاسیس واحدهای خدماتی ، صنعتی و کارگاهی است پاسخ داده شد .

    بنا بر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، شناسایی و گزارش مصور و مکتوب تعداد ۱۰۷ هزار و ۲۲۰ فقره تخلفات ساختمانی روستایی از نیمه دوم سال ۱۳۸۷ تا پایان آبان ۱۳۹۷ با عناوین ساخت بر خلاف پروانه صادره ، ساخت بدون پروانه و فاقد استعلام ، صدور پروانه فاقد استعلام و صدور پروانه مغایر استعلام به مسئولین و دستگاههای مربوطه در سطح شهرستانها ، استانها و مراجع ملی در طی این سال های انجام گرفته است . همچنین ، گزارش مکتوب و مصور تفکیک های غیر مجاز اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به مسئولین و دستگاههای مربوطه در سطح شهرستانها ، استانها و مراجع ملی و ارائه خدمات فنی از طریق سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی در سطح کشور نیز از دیگر فعالیت هایی است که انجام شده است .

    گفتنی است ، ۹۰ ماموریت ویژه جهت ارزیابی کیفی و کمی خدمات فنی ، میزان تحقق بخشنامه گردش‌کار خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی و گزارش‌گیری از تخلفات انبوه ساختمانی و تفکیک گسترده و غیر مجاز اراضی و در سطح کشور و انعکاس این گزارش ها به مراجع مربوطه انجام شده است . در عین حال ، تشکیل کمیته دهگردشی در سال ۱۳۹۱ در بنیاد مسکن استان گلستان با عضویت نمایندگان بنیاد استان ، نیروی انتظامی ، بخشداری ، جهاد کشاورزی (امور اراضی یا منابع طبیعی) و بررسی و تهیه بیش از دهها گزارش مصور و مکتوب از تخلفات گسترده ساختمانی و ارسال گزارش به مراجع ذیربط از قبیل دبیرخانه کمیسیون ماده ۹۹ ، شورای حفاظت از حقوق بیت المال در امور اراضی ، استانداری و فرمانداری ها انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران