در حال بارگذاری ...
  • ضرورت در نظر گرفتن پیوست‌های فرهنگی-اجتماعی در شهر‌های جدید

    با توجه به بارگذاری جمعیتی بالایی که در پردیس خواهیم داشت ، نباید اجازه دهیم این شرایط ترکیب جمعیتی و فعالیتی شهر را با مشکل روبرو کند . بلکه باید با تمدن سازی در این ناحیه کاری کنیم تا شاهد مسئله و مشکل جدید در اطراف کلان‌شهر تهران طی سال‌های آتی نباشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی پیوست‌های فرهنگی-اجتماعی را یک ضرورت دیگر برای شهرهای جدید دانست و گفت : با توجه به بارگذاری جمعیتی بالایی که در پردیس خواهیم داشت ، نباید اجازه دهیم این شرایط ترکیب جمعیتی و فعالیتی شهر را با مشکل روبرو کند .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران - پردیس و همچنین زیرساخت‌های فاز ۹ و ۵ جدید شهر جدید پردیس با بیان اینکه کارآمد سازی نظام جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین تکالیف پیش روی ماست گفت : ما باید بتوانیم در جهت اعتلای جمهوری اسلامی و عمران و آبادانی کشور هر چه بیشتر ، قوی‌تر و کارآمدتر از گذشته عمل کنیم. بدون شک انقلاب اسلامی در یک جمله عزت و سر باندی و مردم ، عمران و آبادانی کشور و ایجاد شرایط برای تحقق شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند .

    وزیر راه و شهرسازی افزود : توجه ویژه به ارتقای کیفیت زندگی مردم از وظایف ذاتی ما در گسترش شهرنشینی به شمار می‌رود . در این راستا شهرهای جدید باید بتواند به‌طور طبیعی شرایط سکونتی با زیرساخت کامل را برای مردم فراهم کند تا آن‌ها بتوانند زندگی همراه با آرامش را در آن تجربه کنند .

    وی بابیان اینکه توجه به زیرساخت‌ها ، حمل‌ونقل و به‌ویژه ارتقا وضعیت کسب‌وکار در شهرهای جدید از اولویت‌های ما در این حوزه به شمار می‌رود گفت : چندین بار در دولت موضوع سامان‌دهی شهرک‌های صنعتی اطراف تهران را در دستور کار قرار داده‌ایم . اخیراً ط‍ی مطالعات انجام‌شده نیز منطقه‌ای را برای انتقال واحد‌های صنعتی غیر ضرور به‌عنوان یک محیط مجاز مشخص کرده‌ایم تا علاوه بر رعایت دید و منظر شهری رفاه حال مردم و مسائل سازگار با محیط ریست نیز رعایت شود .

    اسلامی در ادامه بابیان اینکه مترو تهران - پردیس نیز در اولویت پروژه‌های تفاهم‌نامه روز جاری به شمار می‌رود گفت : امید است با همت دوستان ما در قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت راهسازی عمران ایران با اعتباری بالغ‌بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بتوانیم سازمان‌دهی خوبی بتوانیم در حوزه زیرساخت‌های پردیس داشته باشیم .

    عضو کابینه دولت تدبیر وامید پیوست‌های فرهنگی-اجتماعی را یک ضرورت دیگر برای شهرهای جدید دانست و گفت : با توجه به بارگذاری جمعیتی بالایی که در پردیس خواهیم داشت ، نباید اجازه دهیم این شرایط ترکیب جمعیتی و فعالیتی شهر را با مشکل روبرو کند . بلکه باید با تمدن سازی در این ناحیه کاری کنیم تا شاهد مسئله و مشکل جدید در اطراف کلان‌شهر تهران طی سال‌های آتی نباشیم . پردیس نباید در آینده برای رفت‌وآمد و زندگی به شهرهای اطراف به‌ویژه تهران وابستگی داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

             

    |

             

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    نظرات کاربران