در حال بارگذاری ...

تکمیل مسکن مهر اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی

سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌های حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه با مشارکت بخش خصوصی انجام شود و شتاب بگیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اعلام خبر تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌های حوزه راه و شهرسازی با مشارکت مردم گفت : بحث توجه به مسکن یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و همچنین جزو مطالبات مردم بوده است و وزارتخانه همواره به ویژه در دوره جدید برای آن احترام ویژه‌ای دارد .

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به کاشان و در دیدار با حاج آقا نمازی امام جمعه شهرستان و نماینده ولی‌فقیه گفت : به طور طبیعی وزارت راه و شهرسازی به لحاظ ماهیتی همه مسئولیت‌ها و ماموریت‌هایش به مردم مرتبط است . تلاش ما این است بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم سهم بیشتری در پیشبرد امور داشته باشند ، زیرا بسیاری از زیرساخت‌هایی که باید انجام شود نیازمند بودجه سنگینی است ؛ بنابراین با مشارکت مردم کارها به درستی پیش می‌رود .

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به این مطلب که وزارت راه و شهرسازی تلاش دارد تا پروژه‌ها بدون تاخیر انجام شود، خاطرنشان کرد : سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که تکمیل پروژه‌ها و زیرساخت‌های حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه با مشارکت بخش خصوصی انجام شود و شتاب بگیرد .

وزیر راه و شهرسازی همچنین یکی از اولویت‌های وزارتخانه را ایمن‌سازی راه‌ها و کاهش یا حذف نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت : ۳۳۰۰ نقطه در کشور شناسایی شده است و حدود ۱۷۰۰ نقطه آن نیازمند اقدامات فوری است .

اسلامی بخشی از اهداف سفر خود به کاشان را تلاش برای کاهش خطرات نقاط حادثه خیز برشمرد و گفت باید منابعی را به وجود آوردیم تا با مشارکت مردم مشکلات مرتبط با حوزه‌های راه را در استان‌ها برطرف کنیم .

این مقام مسئول همچنین بهسازی و نوسازی راه‌ها را از دیگر موارد در دستور کار وزارتخانه خواند و گفت : بحث توجه به مسکن یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده است و همچنین جزو مطالبات مردم است که همواره وزارتخانه به ویژه در دوره جدید برای آن احترام ویژه‌ای دارد .

تکمیل مسکن مهر اولویت وزارتخانه است

وی ادامه داد : در مورد مسکن ، اولین گام تعیین تکلیف مسکن مهر و اتمام آن بود ؛ هرچند بسیاری از مشکلات مسکن مهر جزو وظایف وزارتخانه نبود ، اما تلاش کردیم تا پروژه‌ها به اتمام برسند . امیدواریم با حمایتی که از چندین مسکن‌ساز داریم بتوانیم ساخت و ساز مسکن را رونق بدهیم و به ویژه این رونق در جهت تامین مسکن اقشار کم‌درآمد باشد . رونق دادن به ساخت و ساز مسکن به ویژه برای اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه هم به ایجاد اشتغال و هم رونق کار مهندسان و افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند کمک می‌کند .

وزیر راه و شهرسازی از دیگر اقدامات وزارتخانه را در شهرستان کاشان ، پیگیری موضوع فرودگاه عنوان کرد و گفت : فرودگاه کاشان فرودگاهی نظامی است و براساس پیگیری‌های انجام شده فعلا فرودگاه کاشان آمادگی لازم برای تحویل به وزارتخانه را ندارد و مجوزی و برنامه‌ای نیز برای آن تعیین نشده است . باید برای فرودگاه کاشان محلی یافت تا بتوان مشکلات فرودگاه کاشان را برطرف کرد .

اسلامی با اعلام این مطلب که ارتش دارای شرکت‌هایی است که خدمات فرودگاهی ارائه می‌دهند پیشنهاد کرد تا سپاه نیز شرکت‌هایی ایجاد کند که بتوانند خدمات فرودگاهی ارائه دهند و بدین ترتیب بتوان مشکلات فرودگاه کاشان را برطرف کرد . امیدواریم شرایطی فراهم شود تا انتقال مسافر از فرودگاه کاشان به شهرهای مختلف گسترش پیدا کند .

امام جمعه کاشان و تاکید بر حل مشکلات 

در ادامه حاج آقای نمازی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان ضمن اظهار خرسندی از حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان کاشان گفت : یکی از توصیه های ما این است که قبل از وقوع حادثه ای در حوزه های مسکن ، شهرسازی و همچنین راه‌ها برای آن‌ها چاره‌اندیشی و تدبیر داشته باشیم . در نظام مهندسی ساختمان تدابیر مناسبی وجود دارد . در حال حاضر مهندسان مقتدری داریم که در اقصانقاط کشور و همچنین مرزهای خارج از کشور خدمات ارائه می دهند .

نمازی در بیان رفع برخی از معضلات شهرستان کاشان به مشکل مصلای آن شهرستان اشاره کرد و گفت : سند زمین مصلای شهرستان چند سالی که زده نشده و با توجه به اینکه مصوبه دولت را دارد امیدواریم مشکلات آن حل شود .




مطالب مرتبط

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

|

تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

|

گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

|

نظرات کاربران