در حال بارگذاری ...

قرارگیری بیش از ۱۲ درصد مساحت تهران بر روی گسل زلزله

گسل‌های متوسط شهر تهران نیز به نام های تلویزیون به طول ۳.۳ کیلومتر در مناطق ۳، ۶ و ۷، گسل ونک پارک به طول ۴.۵ کیلومتر در مناطق ۳ و ۶، گسل داوودیه به طول ۶.۴ کیلومتر در مناطق ۲ و ۳ هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه طول گسل‌های شهر تهران ۸۸.۵ کیلومتر است مشخصات ، نام و ویژگی‌های گسل‌ها را در سه سطح اصلی، متوسط و فرعی تشریح کرد .

دکتر علی بیت اللهی به تشریح نام گسل‌ها و جانمایی آنها در کلانشهر تهران پرداخت .

بیت‌اللهی با اشاره به اینکه طول گسل‌ها در تهران ۸۸.۵ کیلومتر بوده و مساحت این شهر ۷۳۰ کیلومتر است ، گفت : تاکنون ۲۳ گسل در مناطق مختلف تهران شناسایی شده است که در مناطق ۲۲ گانه پخش هستند .

به گفته این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، گسل های اصلی تهران به نام های گسل نیاوران به طول ۱۴ کیلومتر در مناطق ۱ و ۲ ، گسل لویزان به طول ۲۵ کیلومتر در مناطق ۱ ، ۳و ۴ ، گسل شمال ری به طول ۱۵ کیلومتر در مناطق ۱۵ ، ۱۹ و ۲۰، و گسل جنوب ری به طول ۲۸ کیلومتر در منطقه ۲۰ واقع شده‌اند . گسل‌های متوسط شهر تهران نیز به نام های تلویزیون به طول ۳.۳ کیلومتر در مناطق ۳، ۶ و ۷، گسل ونک پارک به طول ۴.۵ کیلومتر در مناطق ۳ و ۶، گسل داوودیه به طول ۶.۴ کیلومتر در مناطق ۲ و ۳ هستند .

وی در بیان مشخصات ، نام و مساحت دیگر گسل‌های متوسط تهران ، گفت : گسل جنت آباد شمالی به طول ۲.۱ کیلومتر در منطقه ۵ ، گسل باغ فیض به طول ۳.۸۵ کیلومتر در منطقه ۲ ، گسل فرحزاد به طول ۲.۱ کیلومتر در منطقه ۲ ، گسل عباس‌آباد به طول ۲.۷۵ کیلومتر در منطقه ۳ و ۶ ، گسل نارمک به طول ۲.۶۵ کیلومتر در منطقه ۴ ، گسل چیتگر به طول ۵.۳۵ کیلومتر در منطقه ۲۲ ، گسل طرشت به طول ۶.۵ کیلومتر در مناطق ۲ و ۵ و گسل بلوار کاج به طول ۳.۲۵ کیلومتر در منطقه ۲۲ قرار دارند .

بیت‌اللهی تعداد گسل‌های فرعی شهر تهران را هشت گسل برشمرد و افزود : گسل تخت طاووس به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه ۷ ، گسل ولنجک به طول یک کیلومتر در منطقه یک ، گسل اوین به طول ۱.۶۵ کیلومتر در منطقه ۲ ، گسل دانشگاه شهیدبهشتی به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه یک ، گسل شهرک بوعلی به طول ۱.۴ کیلومتر در منطقه ۲ ، گسل انقلاب به طول ۱.۵ کیلومتر در منطقه ۳ و گسل تنباکویی به طول ۱.۹ کیلومتر در منطقه ۱۵ قرار دارند .

وی تصریح کرد : این گسل‌ها با اضافه شدن گسل جدید به روز رسانی می‌شوند .




مطالب مرتبط

برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه ...

|

خاطرنشان می‌گردد حضور در این وبینار تخصصی رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی الکترونیکی الکترونیکی حضور اعطاء خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی ...

|

بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

|

نظرات کاربران