در حال بارگذاری ...

تشریح اهداف برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در شهر جدید هشتگرد

همان‌طور که ظرفیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای شهر و نیز تعداد ۱۲۹ فرصت سرمایه‌گذاری معرفی‌شده در پنج بخش خدمات ، فعالیت‌ها ، مسکن ، خدمات عمومی کم‌بازده و زیرساخت‌های شهری نشان می‌دهند ، خوشبختانه هشتگرد در آستانه یک جهش عظیم توسعه قرار دارد که بدون شک این تحول عظیم نیز بدون همدلی ، هم‌گرایی و اتحاد سازمان‌های بخش عمومیِ بسترساز و تسهیل‌گر توسعه از یک‌ طرف، و همدلی ، همراهی و هم‌افزایی بخش‌های عمومی و خصوصی و تعاونی از سوی دیگر غیرممکن خواهد بود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه هشتگرد در آستانه یک جهش عظیم توسعه قرار دارد گفت : بدون شک این تحول عظیم نیز بدون همدلی ، هم‌گرایی و اتحاد سازمان‌های بخش عمومیِ بسترساز و تسهیل‌گر توسعه از یک‌ طرف ، و همدلی ، همراهی و هم‌افزایی بخش‌های عمومی و خصوصی و تعاونی از سوی دیگر غیرممکن خواهد بود .

داوود صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در تشریح اهداف برگزاری همایش سرمایه‌گذاری این شهر جدید بیان کرد : شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به‌ عنوان سازمان مسئول توسعه و عمران یگانه شهر جدید استان البرز نه تنها عمران و آبادانی این پهنه از سرزمین را تکلیف قانونی خود می‌داند ، بلکه فراتر از آن کمک به توسعه اجتماعی - اقتصادی - فرهنگی این کانون زیستی برای تامین زندگی شایستۀ مردم را نیز وظیفه مبرم خود می‌داند .

وی با تأکید بر اینکه با عبور شهر از آستانه‌های اولیه رشد پس از قریب سه دهه که با تشکیل اجتماعات محلی ، تامین برخی خدمات پایه و تجهیز زیرساخت‌های شهری لازم همراه بوده اکنون شهر در آستانه ورود به دوران شکوفایی و اعتلای کیفیت زیست قرار گرفته است گفت : پاسخ به نیازهای دوران شکوفایی و دستیابی شهر به کیفیت مطلوب زیست نیازمند همکاری و شراکت بخش‌های خصوصی و تعاونی با بخش عمومی ، شامل شرکت عمران و شهرداری شهر جدید هشتگرد به‌عنوان دو پایه اصلی بسترساز ، سیاست‌گذار و مدیر رشد و توسعه در تامین مسکن ، خدمات ، فعالیت‌های مقیاس شهری و فراشهری و همچنین تکمیل زیرساخت‌های شهر بوده و بدون این همکاری و شراکت در توسعه با هدف بهره‌برداری مشترک از ارزش‌های فضایی شهر توسط طرف‌های عمومی و خصوصی تحقق این مهم نیز ممکن نخواهد بود .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تأکید کرد : شرکت عمران شهر جدید هشتگرد پذیرا ، بسترساز و تسهیل‌گر شراکت بخش خصوصی مولد کشور در این پهنه از سرزمین در اقدام مشترک برای تامین خدمات و زیرساخت‌های عمومی همراه با تحقق خدمات انتفاعی ، شامل انواع خدمات تجاری در مقیاس‌های محله‌ای ، ناحیه‌ای ، منطقه‌ای ، شهری و فراشهری و همچنین خدمات اداری ، تفریحی-توریستی ، نمایشگاهی و غیره بوده و همواره آماده بررسی و پذیرش پیشنهادهای سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران در تحقق طرح‌ها و پروزه‌های سرمایه‌گذاری معرفی‌شده و همچنین بررسی پیشنهاد طرح و پروژه سرمایه‌گذاری براساس ابتکارها و خلاقیت‌های بخش‌های خصوصی و اجتماعی برای رشد و شکوفایی شهر و بهره‌برداری مطلوب از ارزش‌های فضایی (محیطی ، کالبدی ، اجتماعی ، اقتصادی) این شهر است .

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همان‌طور که ظرفیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای شهر و نیز تعداد ۱۲۹ فرصت سرمایه‌گذاری معرفی‌شده در پنج بخش خدمات ، فعالیت‌ها ، مسکن ، خدمات عمومی کم‌بازده و زیرساخت‌های شهری نشان می‌دهند ، خوشبختانه هشتگرد در آستانه یک جهش عظیم توسعه قرار دارد که بدون شک این تحول عظیم نیز بدون همدلی ، هم‌گرایی و اتحاد سازمان‌های بخش عمومیِ بسترساز و تسهیل‌گر توسعه از یک‌ طرف و همدلی ، همراهی و هم‌افزایی بخش‌های عمومی و خصوصی و تعاونی از سوی دیگر غیرممکن خواهد بود .

صفدری در این خصوص خاطرنشان کرد : شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با توجه به اهداف مذکور دست همکاری به‌سوی بخش خصوصیِ مولد کشور برای شراکت در توسعه با رویکرد غالب اجرای همزمان  خدمات و زیرساخت‌های عمومی (بر اساس تامین منافع معقول بخش خصوصی و تامین حداقل نرخ بازده داخلی (MIRR) موردانتظار بخش خصوصی از فعالیت توسعه شهری) بلند کرده و در چارچوب این رویکرد آمادگی دارد با تسهیل شراکت‌های عمومی-خصوصی (PPPs) راه آیندۀ عمران و آبادانی این شهر را به‌سوی تعالی و تحقق چشم‌انداز «شهری سالم برای زیستی پایدار» هموار نماید .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با حضور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ۶ هزار و ۴۴۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید مهستان و پردیس افتتاح شد ...

|

پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در ۳۳ ماه دولت سیزدهم شامل تکمیل ۶۴۹ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید با ۱۳.۹ همت ...

|

شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

|

نظرات کاربران