در حال بارگذاری ...
  • تشریح فعالیت های انجمن خیرین مسکن‌ساز از بدو تاسیس تاکنون

    نتیجه تلاش‌های خیرین مسکن‌ساز کمک به احداث و تامین ۲۹ هزار و ۳۹۵ واحد مسکونی برای محرومان و اقشار کم درآمد بوده است که تعداد ۱۷ هزار و ۶۲۲ واحد تاکنون تحویل و تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۳ واحد در دست اقدام و اجرا قرار دارد .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با اعلام اینکه تاکنون از محل مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران جامعه حدود ۳۵ میلیاردتومان برای تامین مسکن اقشار کم درآمد روستایی و شهری هزینه شده است ، گفت : احداث و تامین ۲۹ هزار و ۳۹۵ واحد مسکونی برای محرومان و اقشار کم درآمد نتیجه تلاش‌های خیرین بوده که از این میزان ، تعداد ۱۷ هزار و ۶۲۲ واحد تاکنون تحویل و تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۳ واحد در دست اقدام و اجرا قرار دارد .

    کیومرث سلگی فعالیت های آن انجمن را از بدو تاسیس تاکنون تشریح کرد و گفت : از بدو افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام‌خمینی (ره) با هدف کمک به خانه‌دار شدن محرومین و اقشار کم درآمد با استفاده از مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران جامعه به مبلغ کل ۳۴۶ هزار و ۸۸۰ میلیون ریال و استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت و کمک های بلاعوض حساب ۱۰۰ امام (ره) تاکنون نسبت به تامین مسکن (احداث ، تعمیر ، تکمیل و ترهین) ۵۴۶۱۲ خانوار در سطح روستاها و شهرهای کشور اقدام کرده است .

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با یادآوری این که انجمن خیرین مسکن ساز ایران با هدف افزایش سطح همکاری و مشارکت خیرین در تامین مسکن خانواده‌های نیازمند و سپردن آن مهم به مردم در سال ۱۳۸۳ تاسیس و در سال ۱۳۸۶ محل انجمن از وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن منتقل شد ، افزود : انجمن خیرین مسکن ساز از زمانیکه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتقل شد مورد حمایت آن بنیاد قرار گرفت و از آن تاریخ تاکنون موفق به جذب بیش از ۱۵۰۰ خیر در قالب عضویت رایگان در هیات‌های امنا و هیات‌مدیره انجمن‌های استان‌ها و شهرستان‌ها در تمامی مراکز استان و بیش از ۱۲۰ شهرستان شده است .

    سلگی تصریح کرد : نتیجه تلاش‌های خیرین مسکن‌ساز کمک به احداث و تامین ۲۹ هزار و ۳۹۵ واحد مسکونی برای محرومان و اقشار کم درآمد بوده است که تعداد ۱۷ هزار و ۶۲۲ واحد تاکنون تحویل و تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۳ واحد در دست اقدام و اجرا قرار دارد .  

    وی در عین حال یادآور شد : از ابتدای سال ۹۴ تاکنون در قالب تفاهم‌نامه‌ای پنج جانبه بین بنیاد مستضعفان ، بنیاد مسکن ، سازمان بهزیستی ، سازمان ملی زمین و مسکن و انجمن خیرین (با دبیری انجمن) اقدام به تامین مسکن برای ۷ هزار و ۷۳۷ خانواده فاقد مسکن دارای حداقل ۲ عضو معلول در سطح شهرهای کشور کردیم . از این تعداد تاکنون ۲۸۵۱ واحد به  بهره‌برداری رسیده و تعداد ۴۸۸۶ واحد نیز در دست اقدام و اجرا قرار دارد .




    مطالب مرتبط

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    نظرات کاربران