در حال بارگذاری ...
  • ضرورت توجه جدی به هویت بخشی محلات در شهرهای مختلف کشور

    متاسفانه در دوره ای از زمان به هویت بخشی محلات کم توجهی شده و متاسفانه باعث شده خیلی از بافت های با اصالت گذشته به جای آنکه جمعیت پذیر باشند به بافت های جمعیت گریز تبدیل شده اند. مناطقی در گذشته اصالت داشته اند و احیا و زندگی در آنان ساری و جاری بوده که متاسفانه هم اکنون این وضعیت را از دست داده اند.

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و نماینده وزیر در مجامع و امور حاکمیتی شرکت ها در مجمع عمومی فوق العاده شرکت بازآفرینی شهری ایران با عنوان طرح تملک دارایی های سرمایه ای گفت : هویت بخشی در شهرهای مختلف کشور دچار مشکل شده و امروز باید توجه جدی به هویت بخشی محلات داشته باشیم .

    مازیار حسینی ، با بیان اینکه در حوزه بازآفرینی شهری قرار نیست صرفا کار عمرانی انجام بدهیم ، گفت : تکلیف در بسیاری از حوزه های تحت نظر مجموعه وزارت راه و شهرسازی مشخص است و فعالیت و کار در این حوزه مستقیما با روح شهر ، شهرنشینی و شهرسازی در ارتباط است .

    حسینی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری کار چند وجهی به شمارمی آید و فعالیتی یک وجهی نیست ، ادامه داد : ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی تاکید زیادی بر برنامه بازآفرینی شهری دارند و بارها  اعلام کرده اند که موضوع بازآفرینی شهری امر بسیار مهمی است .

    معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه موضوعاتی نظیر سکونتگاه های غیررسمی ، بافت های فرسوده ، احیاء و باززنده سازی محلات قدیمی و هویت بخشی به این محلات را مسائل حائز اهمیتی برشمرد و گفت : در گذشته افراد خود را با محلاتی که در آن زندگی می کردند معرفی می کردند اما امروزه متاسفانه این موضوع در جامعه بسیار کم رنگ شده است .

    حسینی با بیان اینکه موضوع هویت بخشی در شهرهای مختلف کشور دچار مشکل شده است ، اظهار داشت : امروزه باید توجه جدی به هویت بخشی محلات داشته باشیم . در گذشته بسیاری از مشکلات و مسائل در محلات با ریش سفیدی حل می شد . در محلات معمولا افراد بزرگتر و ریش سفیدی به عنوان معتمد محله، مسائل و مشکلات مردم محل را به بهترین نحوه و بدون کوچکترین منت و با مشارکت محلی ها حل می کردند .

    معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود : در گذشته تعاملات انسانی به شکلی اخلاقی و شایسته در جریان زندگی محلات وجود داشته است و به عبارتی در سالیان گذشته مسجد، بازار، محل سکونت و کسب و کار در کنار هم به عنوان پایه و اساس معماری و شهرسازی کشور ما محسوب می شدند. متاسفانه در دوره ای از زمان به هویت بخشی محلات کم توجهی شده و متاسفانه باعث شده خیلی از بافت های با اصالت گذشته به جای آنکه جمعیت پذیر باشند به بافت های جمعیت گریز تبدیل شده اند . مناطقی در گذشته اصالت داشته اند و احیا و زندگی در آنان ساری و جاری بوده که متاسفانه هم اکنون این وضعیت را از دست داده اند.

    معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : شرکت بازآفرینی شهری ایران باید با همکاری دستگاه های تخصصی نظیر شهرداری، استانداری ها و وزارت کشور در رابطه به موضوع بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری در سراسر کشور بپردازد .

    وی با بیان اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران شرکت مهمی است و مهمترین ماموریت وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن در این شرکت شکل می گیرد، گفت: با تدابیری که اندیشیده شده در آینده شاهد تحولات موثری در این حوزه خواهیم بود .




    مطالب مرتبط

    بیشترین نوسازی در مقایسه با تمامی سنوات و دولت‌های گذشته در سه سال فعالیت دولت سیزدهم انجام شد. همچنین در دولت سیزدهم حدود ۱۰۴ هزار واحد نوسازی شده به بهره‌برداری رسید که این موضوع جزو رکوردشکنی‌های سوم در این بخش به شمار می‌رود . در طی دولت سیزدهم در مجموع ۱۰۰ هزار بنای ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

    |

    روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران