در حال بارگذاری ...
  • شتاب گیری ساخت و ساز مسکن در اولویت سیاست گذاری وزارت راه و شهرسازی

    با اولویت به مساله مسکن می‌پردازیم و از ساخت و ساز حمایت خواهیم کرد . سازمان ملی زمین و مسکن تصمیمات لازم را برای تخصیص زمین به پروژه های احداث مسکن اتخاذ کرده و از جریان تولید مسکن حمایت خواهد کرد . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای حل مشکل مسکن ارائه قاطع دارد ، گفت : شتاب گیری ساخت و ساز مسکن در اولویت سیاست گذاری قرار دارد .

    محمد اسلامی در آیین بهره برداری از ۵۸۴ واحد مسکن احداثی دولت تدبیر و امید در شهرستان سیرجان استان کرمان ، با بیان اینکه شان مسئولان ، شان پاسخگویی و خدمتگزاری است ، گفت : در دولت تدبیر و امید اراده قاطع بر حل مشکل مسکن مردم است .

    وی با بیان اینکه مسکن شرایط و ضوابط و سیاست‌گذاری خاص خود را دارد ، ادامه داد : در شهرستان سیرجان ، با توجه به وضعیتی که با آن مواجه هستیم ، پروژه‌های احداث مسکن برابر ضوابط و با راهبری و راهنمایی استانداری ، به اتمام خواهد رسید . 

    اسلامی اداره کل راه و شهرسازی را مکلف به افزایش ظرفیت پاسخگویی به مردم دانست و گفت : اگر تقاضا برای مسکن وجود دارد و تعاونی‌هایی هستند که قابل اعتمادند و برابر قانون از ظرفیت احداث مسکن برخوردارند، به هیچ وجه دلیلی ندارد که به این پروژه‌ها زمین واگذار نکنیم . باید کمک کنیم که پروژه‌های ساخت مسکن شتاب بگیرد . با اولویت به مساله مسکن می‌پردازیم و از ساخت و ساز حمایت خواهیم کرد . سازمان ملی زمین و مسکن تصمیمات لازم را برای تخصیص زمین به پروژه های احداث مسکن اتخاذ کرده و از جریان تولید مسکن حمایت خواهد کرد . 

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید مجدد بر اراده دولت تدبیر و امید برای حل مشکل مسکن گفت : برای ما مهم‌ترین اقدام در این مقطع این است که بخش ساختمان و ساخت و ساز مسکن شتاب بگیرد و مردم در صف انتظار خانه‌دار شدن قرار نگیرند . شهرستان سیرجان به اندازه تقاضای موجود از برنامه‌ای که برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کشور طراحی شده ، بهره مند خواهد شد و در این فرآیند اولویت با خانه اولی‌ها خواهد بود . 




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    نظرات کاربران