در حال بارگذاری ...
  • تحویل زمین رایگان به سرمایه گذاران برای ساخت مشارکتی مسکن

    در سفر به سیرجان ، مهم‌ترین موضوع ، بررسی تقاضایی بود که برای مسکن وجود داشت . در این شهرستان متقاضیان زیادی وجود دارند و لازم بود تصمیماتی اتخاذ شود که در فرآیند ساخت مسکن روان سازی انجام شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح‌های مشارکتی ساخت واحدهای مسکونی گفت : وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد .

    محمد اسلامی که در پایان سفر خود به استان کرمان ، در فرودگاه سیرجان و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت ، مسکن را یکی از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت : وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مشارکتی مسکن زمین رایگان در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد تا تولید مسکن شکل بگیرد . مهم ترین دغدغه و اولویت دولت در بخش مسکن حمایت از توسعه‌گران ، سازندگان و سرمایه گذاران است تا در جریان تولید مسکن نقش ایفا کنند .

    اسلامی سپس به دستاوردهای سفر خود از استان کرمان اشاره کرد و گفت : در سفر به سیرجان ، مهم‌ترین موضوع ، بررسی تقاضایی بود که برای مسکن وجود داشت . در این شهرستان متقاضیان زیادی وجود دارند و لازم بود تصمیماتی اتخاذ شود که در فرآیند ساخت مسکن روان سازی انجام شود . در سیرجان ، در کنار متقاضیان ، ظرفیت ساخت و ساز نیز وجود دارد و شرکت‌هایی هستند که آمادگی دارند در قالب مشارکت برای تولید مسکن اقدام کنند. وزارت راه و شهرسازی از این امر استقبال می کند ، چراکه منطبق با سیاست‌های دولت است .

    این عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به افتتاح واحدهای مسکن احداث شده در دولت دوازدهم در شهرستان سیرجان گفت : امروز شاهد بودیم که ۵۸۴ واحد از ۲۴۰۰ واحدی که پیشتر برنامه‌ریزی شده و در سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفته بود ، به بهره‌برداری رسید . امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ می‌شود و همتی که خود شهرستان دارد ، به تولید مسکن در سیرجان سرعت داده و صف انتظار متقاضیان مسکن را کاهش دهیم .

    اسلامی با بیان اینکه سیرجان مستعد است و پتانسیل ساخت و ساز دارد ، گفت : همینجا از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند هستند دعوت می‌کنیم تا در این پروژه که می‌تواند به ساخت دست کم ۱۰ هزار واحد مسکونی شود ، مشارکت کنند . در این برنامه سازمان ملی زمین و مسکن نیز مشارکت می کند .

    وزیر راه و شهرسازی در انتها به بحث مسکن مهر نیز اشاره کرد و افزود : مسکن مهر در استان کرمان ، تا قبل از پایان سال ۹۸ تعیین تکلیف و تکمیل خواهد شد و چیزی به عنوان پروژه نیمه تمام نخواهیم داشت .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ خرداد در مراسم افتتاح ۶ هزار و ۴۷۷ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید پردیس و مهستان با ...

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    نظرات کاربران