در حال بارگذاری ...

تدوین آیین نامه کنترل شهرسازی به همت معاونت معماری و شهرسازی

باید در شورای عالی شهرسازی و معماری راه‌حل‌های اجرایی و واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم ، زیرا کشور بیش از این طاقت تخلف را ندارد و باید شهرفروشی و مشکلات عدم توجه به واقعیات زندگی و فرهنگ مردم مهار شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که انتخاب فرزانه صادق مالواجرد به سمت معاون معماری و شهرسازی بر اساس دانش و تجربه و سابقه فعالیت‌های گذشته وی یکی از انتخاب‌های شایسته این دوره بوده است ، از تدوین آیین نامه کنترل شهرسازی به همت معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه خبر داد .

محمد اسلامی در حاشیه بیست و یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بر انتخاب شایسته بانوان و جوانان در مسئولیت‌های مهم همچون معاونت معماری و شهرسازی تاکید کرد و گفت : انتخاب خانم فرزانه صادق‌مالواجرد به سمت معاون معماری و شهرسازی و همچنین دبیری شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران یکی از انتخاب‌های شایسته و به جایی بوده که در این دوره انجام داده‌ایم . این بانوی شایسته هم از نظر دانش و حرفه و هم به لحاظ سابقه ، جزو انتخاب‌های ارجح ما بوده است که توان بالایی در اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌ها و اهداف وزارت راه و شهرسازی دارد . در عین حال با این انتخاب ما به سیاست‌های دولت برای انتخاب بانوان و جوانان در سمت‌های مهم جامه عمل پوشاندیم .   

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از تهیه کنترل آیین‌نامه شهرسازی توسط معاونت معماری و شهرسازی خبر داد و افزود : با همت و تلاش معاونت معماری و شهرسازی ، آیین‌نامه‌ای تصویب می‌کنیم تا کنترل شهرسازی همچون کنترل ساختمان جایگاه قانونی ویژه‌ای پیدا کند و شهرسازی نظم و انضباط بهتری یابد .

اعتماد وزارتخانه به بانوان و جوانان برای مسئولیت در شغل‌های جدی

اسلامی تصریح کرد : یقین دارم خانم صادق‌مالواجرد با همت، تلاش و ممارستی که دارد این مهم را به نحو شایسته‌ای انجام خواهد داد .

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر این مطلب که هرجا شهرهای ایران آسیب دیده‌اند از عدم انضباط فکری و رفتاری بوده است ، گفت : شورای عالی شهرسازی و معماری باید سمبل انضباط فکری و رفتاری باشد . اگر در شورای عالی شهرسازی در برخی از موارد وارد مسائل موردی و مصادیق شدیم پیداست که از انضباط فکری و رفتاری عدول شده است . به همین دلیل باید سیاست‌ها را به گونه‌ای تدوین ، برنامه‌ریزی و پایش کنیم تا مصوبات ما در شورای عالی شهرسازی ومعماری بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد .

سیاستگذار ارشد حوزه شهرسازی ضمن اظهار تاسف از اینکه به طرح های جامع مصوب کمترین توجه شده است ، در بیان دلایل این کم‌توجهی گفت : بخشی از کم‌توجهی به طرح‌های جامع مصوب به دلیل عدم شناخت واقعی از فرهنگ و زندگی مردم بوده است. بخشی از مشکلات نیز به واسطه شهرداری به دلیل فروش تراکم رقم خورده است که باید این آفت ها را برطرف کنیم . باید در شورای عالی شهرسازی و معماری راه‌حل‌های اجرایی و واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم ، زیرا کشور بیش از این طاقت تخلف را ندارد و باید شهرفروشی و مشکلات عدم توجه به واقعیات زندگی و فرهنگ مردم مهار شوند .

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از استانداران درخواست کرد تا وظایف خود را به کارگروه‌های استانی در تهیه طرح های شهرهای کوچک تفویض نکنند و گفت : بنده زمانی که در استان مازندران مسئولیت استانداری را برعهده داشتم تمامی تفویض اختیاراتی که شورای برنامه ریزی استان به کارگروه‌های استانی کرده بود را لغو کردم ، زیرا معتقدم شورای استان ، شورای سلطنتی نیست بلکه شورا باید تمامی جوانب را بسنجد و موضوعات گوناگون را مورد بررسی قرار دهد .




مطالب مرتبط

با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

|

شهر جدید خلیج فارس در نقطه ای ژئو استراتژیک ، ژئو اکونومیک و ژئو پلتیک ، در دهانه ورودی دستیابی ایران به عمق آب‌های آزاد جهان قرار گرفته و محل تلاقی لجستیک ترین مد حمل و نقلی ایران با چهار مد دریایی ، هوایی ، زمینی و ریلی قرار دارد و با داشتن انواع فرصت های اقتصادی ‌ و طبیعی می ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

نظرات کاربران