در حال بارگذاری ...

ضرورت حمایت از بخش خصوصی برای تولید مسکن با کیفیت و ارزان

قطعا تا زمانی که ساختار اقتصادی کشور اصلاح نشود ، نمی توان با اقداماتی مانند افزایش وام مسکن زمینه را برای بهبود بازار املاک فراهم کرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم شهرستان کلیبر تبریز گفت : به جای اختصاص بودجه هزاران میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک‌های مرتبط با مسکن ، می‌توان این اعتبارات را برای حمایت از بخش خصوصی جهت تولید مسکن هزینه کرد .

قلی‌الله ‌‌قلی‌زاده ، نماینده مردم شهرستان کلیبر تبریز با اشاره به آینده بازار مسکن گفت : در شرایط کنونی بازار مسکن متأثر از بخش‌های مختلف اقتصادی است ، از این رو وضعیت اقتصادی کنونی ، نوسانات قیمت به ویژه ارز ، فعالیت دلالان و اعمال تحریم‌ها در وضعیت بازار مسکن تأثیر می گذارد . به نظر من در این شرایط افزایش تسهیلات مسکن در بهبود وضعیت بازار ملک موثر نیست ، زیرا در وضعیت کنونی اقتصادی ، اگر حتی چهار برابر تسهیلات کنونی ، وام مسکن داده شود، تنها می توان خانه‌ای با قیمت سال قبل را خریداری کرد .

وی تصریح کرد : قطعا تا زمانی که ساختار اقتصادی کشور اصلاح نشود ، نمی توان با اقداماتی مانند افزایش وام مسکن زمینه را برای بهبود بازار املاک فراهم کرد .

​قلی زاده با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۸ درباره اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک مسکن گفت : به نظر من به جای اختصاص بودجه هزاران میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک‌های مرتبط با مسکن ، می توان این اعتبارات را برای حمایت از بخش خصوصی جهت تولید مسکن هزینه کرد ، آن زمان قطعا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن خواهیم بود .

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت : البته این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد ، که مسکن‌سازی نباید دولتی صورت گیرد ، زیرا در گذشته شاهد اجرای پروژه‌های دولتی مانند مسکن مهر در کشور بودیم که مشکلاتی را در این عرصه ایجاد کرد ، بنابراین بهترین راه کار حمایت از بخش خصوصی برای تولید مسکن با کیفیت و ارزان است . در شرایط کنونی دولت به دنبال اجرای پروژه مسکن ارزان است به این صورت که زمین با قیمت مناسب به پیمانکاران داده شود تا با نظارت مستقیم دولت ، مساکن با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد .




مطالب مرتبط

تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم از تاسیس و تشکیل کمیسیون عمران و مسکن در هیات وزیران برای تسهیل‌گری در بخش مسکن خبر داد و گفت : ۱۸ ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

نظرات کاربران