در حال بارگذاری ...

اتمام مطالعات ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای شهرستان بستک استان هرمزگان

طرح‌های ویژه ، آیین‌نامه‌ها ، دستورالعمل ها ، ضوابط و مقررات متعددی از جمله مقررات ملی ساختمان به همت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین شد . امید است تا دستاوردهای این نشست علمی ارتقاء و تحکیم بیش از پیش حوزه معماری و شهرسازی استان هرمزگان بویژه شهرستان بستک را فراهم آورد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که مطالعات ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای شهرستان بستک به اتمام رسیده ، گزارش این مطالعه را که به همت آن مرکز انجام شده به شهردار بستک ارایه کرد .

همایش معماری بستکی پنج­شنبه ۹ اسفندماه با سخنرانی محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، همتی استاندار هرمزگان ، شریفی نماینده شهرستان بستک در مجلس ، قتالی فرماندار، احمدی رئیس شورای اسلامی ، آل عبایی شهردار بستک و جمعی از صاحب‌نظران و دانشجویان و مسئولان  اجرایی استان هرمزگان در سالن همایش پیامبر اعظم (ص) شهرستان بستک برگزار شد .

محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در این همایش به اهمیت موضوع معماری و شهرسازی در کشور و تلاش‌های صورت گرفته در این دو موضوع مهم توسط وزارت راه و شهرسازی و زیر مجموعه آن یعنی مرکز تحقیقات راه ، مسکن وشهرسازی پرداخت . طرح‌های ویژه ، آیین‌نامه‌ها ، دستورالعمل ها ، ضوابط و مقررات متعددی از جمله مقررات ملی ساختمان به همت مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین شد . امید است تا دستاوردهای این نشست علمی ارتقاء و تحکیم بیش از پیش حوزه معماری و شهرسازی استان هرمزگان بویژه شهرستان بستک را فراهم آورد .

وی در ادامه به ظرفیت های دریای و بندری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و داشتن سواحل گسترده و منحصر بفرد ایران را به عنوان محور اصلی ملاحظات در مطالعات معماری و شهرسازی و مناطق حاشیه‌ای سواحل و بنادر به ویژه استان هرمزگان و شهرستان بستک برشمرد .

رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی به مطالعات انجام گرفته و در حال انجام حوزه معماری و شهرسازی در استان هرمزگان از جمله بندر کنگ اشاره و برای حفظ ، اشاعه و توسعه معماری بستگی اعلام آمادگی کرد .

وی همچنین با توجه به زلزله‌خیزی کل کشور و استان هرمزگان تاکید کرد : مطالعات ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای در جهت صیانت از حوزه معماری وشهرسازی انجام می‌شود و در حال حاضر مطالعات ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای شهرستان بستک به اتمام رسیده است .

در پایان این سخنرانی ، مطالعات فنی و تخصص مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص مطالعات ریزپهنه بندی بستک به شهردار بستک ارایه شد .

در این کنفرانس اعضای هیات علمی دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی و آموزش کشور همچون پروفسور عبدالمجید ارفعی ، فریدون فراهانی ، محمدحسن مومنی ، خوبچهر کشاورز به ارایه نقطه نظرات کارشناسی خود در حوزه معماری و شهرسازی استان هرمزگان و شهرستان بستک در قالب کارگاه های تخصص پرداختند .

گفتنی است ، این همایش توسط شهرداری شهرستان بستک و با همکاری استانداری هرمزگان و حمایت علمی مراکز تحقیقاتی روز پنجشنبه مورخ ٩ اسفند ماه جاری در  شهرستان بستک برگزار شد . 

در حاشیه برگزاری این همایش از کتاب معماری بستکی نوشته دکتر فریدون فراهانی و تمبر وبژه همایش معماری بستکی توسط همتی استاندار هرمزگان ، شریفی نماینده مردم بستک در مجلس و شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رونمایی شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

|

برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه ...

|

خاطرنشان می‌گردد حضور در این وبینار تخصصی رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی الکترونیکی الکترونیکی حضور اعطاء خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی ...

|

نظرات کاربران