در حال بارگذاری ...
  • صندوق پس‌انداز مسکن یکم یکی از تجربه‌های موفق حوزه تامین مالی مسکن

    سیاستگذاری‌ها در ستاد و مرکز انجام می‌شود و اجرا به استان‌ها واگذار خواهد شد . تلاش می‌شود تا در سطح کلان تمامی مجموعه‌ها همصدا شده و با درس آموزی از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن تبیین ۱۰ سیاست وزارتخانه در حوزه مسکن و ساختمان برای مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور ، گفت : صندوق پس‌انداز مسکن یکم یکی از تجربه‌های موفق حوزه تامین مالی مسکن بوده است اما هم اکنون نیازمند تنوع بخشی در روش‌های تامین مالی هستیم .

    مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارتخانه در جمع مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور ، گفت : حدود ۲۵ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور وجود دارد که در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها نیاز به بازسازی و نوسازی دارند . در عین حال ، سالانه در حدود ۶۰۰ هزار زوج جوان به نیاز کشور برای تامین مسکن افزوده می‌شوند که باید برای تامین مسکن آنها نیز راهکارهایی اندیشیده شود .

    معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تولید سالانه مسکن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و بسیار کمتر از نیاز واقعی مسکن بوده است ، اعلام کرد : در سال جاری به دلیل رکود تولید مسکن ، ظرفیت تولید مسکن به کمتر از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی رسیده است که نشان از عقب‌ماندگی سمت عرضه از تقاضا است و نیاز است تا در این مورد عقب‌ماندگی‌ها با یک برنامه مدون و منطقی جبران شود . با توجه به واقعیت موجود و در دوره جدید مدیریت در وزارت راه و شهرسازی نقشه راهی برای روشن ساختن برنامه‌های حوزه مسکنی در دو بازه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت تدوین شده است .

    وی از تمامی مدیران ارشد ستادی و استانی وزارت راه و شهرسازی خواست تا با کار هماهنگ و جهادی زمینه‌های موفقیت برنامه‌ها و سیاست‌های بخش مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی را فراهم کنند .

    حسینی تهیه ۱۰ محور راهبردی تایید شده توسط وزیر راه و شهرسازی برای حوزه مسکن و ساختمان را از مهمترین برنامه‌های حوزه مسکن و ساختمان در دوره جدید عنوان کرد و گفت : سایر معاونت‌های ستادی و همچنین شرکت‌های تابعه باید کمک کنند تا این برنامه عملیاتی و اجرایی شود . سیاستگذاری‌ها در ستاد و مرکز انجام می‌شود و اجرا به استان‌ها واگذار خواهد شد . تلاش می‌شود تا در سطح کلان تمامی مجموعه‌ها همصدا شده و با درس آموزی از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری شود .

    وی تجربه صندوق پس‌انداز مسکن یکم را یکی از تجربه‌های موفق در حوزه تامین مالی برشمرد و گفت : این صندوق به رغم آنکه تجربه موفقی در حوزه تامین مالی به شمار می‌رود اما در حال حاضر نیاز به تنوع بخشی روش های تامین مالی و ظرفیت این صندوق داریم .

    گفتنی است معاونت مسکن و ساختمان ، رئوس برنامه‌های آن معاونت در حوزه مسکن و ساختمان را به زودی به اطلاع عموم خواهد رساند .




    نظرات کاربران