در حال بارگذاری ...

تأکید بر ضرورت انجام اصلاحات در طرح های بازآفرینی شهری

موافقتنامه اعتبارات مورد نیاز به زودی مبادله و اعلام خواهد شد ، با این حال از استان ها می خواهیم از این محل اعتبارات کلیه دیون پروژه های قبلی خود را داده و سپس پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند و با اتمام پروژه ها موراد جدید در دستور کار قرار گیرد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تأکید بر اینکه تعداد محلات هدف در برنامه بازآفرینی را کاهش خواهند داد ، تصریح کرد : حتما در اهدافی که دنبال می کنیم پروژه ها هدفمند خواهند شد و موافقتنامه اعتبارات مورد نیاز به زودی مبادله و اعلام خواهد شد .

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مدیران کل استان ها در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با تأکید بر اصلاحات و تغییرات جدی در طرح بازآفرینی شهری اظهار داشت : در طرح بازآفرینی و رویکردهای آن اصلاحاتی ایجاد شده است و برنامه هدف و نقشه راه تدوین می شود .

وی با تأکید بر اینکه محوری ترین موضوع شرکت بازآفرینی شهری ، احداث مسکن است ، بیان داشت : مهمترین موضوع در محلات هدف ، توجه به مخاطرات ناشی از ناپایداری مسکن است و توجه به خدمات زیربنایی و روبنایی به تناسب آن باید انجام شود .

پژمان در ادامه با اشاره به بحث پروژه بازآفرینی و هدفمند شدن آن گفت : در حال حاضر ۲۷۰۰ محله هدف داریم که گفته شده هرسال ۱۰ درصد آن یعنی روی ۲۷۰ محله کار صورت بگیرد ، که عدم تناسب با بضاعتمان دارد . موافقتنامه اعتبارات مورد نیاز به زودی مبادله و اعلام خواهد شد ، با این حال از استان ها می خواهیم از این محل اعتبارات کلیه دیون پروژه های قبلی خود را داده و سپس پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند و با اتمام پروژه ها موراد جدید در دستور کار قرار گیرد .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد : قرارداد این موضوع نهایی شده و به زودی در حضور وزیر راه و شهرسازی امضا خواهد شد ، طی این قرارداد جدید ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام و ۱۵ تا ۲۰ میلیون ودیعه را با نرخ سود ۹ درصد نهایی شده است . وامی که قرار بود دولت یارانه اش را بدهد تا الان رقمی در خصوص یارانه تسهیلات توسط دولت اختصاص پیدا نکرده و در بودجه سال آینده هم چیزی منظور نشده است که در حال مذاکره هستیم تا ۲۵۰ میلیارد تومان یارانه این بخش را از منابع در اختیارمان پرداخت کنیم .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست مدیران کل استان ها با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحث سنددار کردن بناها در این طرح به عنوان بالاترین فعالیت گفت : با توافقی که با سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص موارد تصرفی داشتیم موافقت شد تا اسناد این املاک برای سند زدن در اختیار شرکت بازآفرینی باشد و توسط این مجموعه انجام شود . بابت در اختیار گذاشتن اراضی، این زمین ها باید از سوی استان ها معرفی شده و شرکت بازآفرینی با افزایش سرمایه آن ها را در اختیار بگیرد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مورد گفت : نحوه استفاده از این اراضی به نحوی است که اگر بتوانیم برای ان ارزش افزوده ایجاد کنیم با کار کردن روی این موضوع از نتیجه آن می توانیم بهره ببریم .




مطالب مرتبط

پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ...

|

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

|

این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت ، ساخته خواهد شد .

|

نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

|

نظرات کاربران