در حال بارگذاری ...
  • مراقبت از اراضی ملی و دولتی از ۲۶ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز

    با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و احتمال دخل و تصرف در اراضی ملی و دولتی در این ایام تشدید می‌شود ، به همین منظور یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به روال سابق حفاظت از اراضی ملی و دولتی را در ایام تعطیل در دستور کار خود قرار داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که برای اجرای طرح ملی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و همچنین تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر ، سازمان ملی زمین و مسکن همکاری حداکثری خواهد داشت ، گفت : از ۲۶ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز ، مراقبت از اراضی ملی و دولتی رصد روزانه و پیگیری مداوم خواهد شد .

    علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جمع مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارتخانه در دوره جدید پرداخت و گفت : تغییر در ارزیابی عملکردها، تشکیل جلسات منظم ماهانه با استان‌ها ، مشارکت در احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ، مشارکت در تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده، وصول مطالبات ادامه مسکن مهر و وصول مطالبات جاری بخشی از برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور است .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین به گروه‌های هدف ، اقشار ویژه و خانواده‌های دارای دو معلول را از دیگر برنامه‌های سازمان در سال آتی برشمرد و افزود : در احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که ۲۰۰ هزار واحد آن توسط شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود ، تفاهم‌های لازم بین سازمان ملی زمین و مسکن ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری انجام شده است .

    نبیان همچنین از انجام مکاتباتی در ارتباط با سرعت دادن به طرح احداث ساخت مسکن با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین استان‌های کشور خبر داد و گفت : تعامل به منظور احداث واحدهای مسکونی بر اساس برنامه پیش‌بینی شده خواهد بود و خارج از برنامه‌های اعلام شده ، زمینی تخصیص داده نمی‌شود . بدین معنا ، در مناطقی که شرکت بازآفرینی شهری و یا شهرهای جدید و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین داشته باشد در اجرای این طرح خود هزینه می‌کنند اما در مناطقی که زمین وجود ندارد سازمان ملی مکلف به تامین زمین است .

    نبیان همچنین از تشکیل جلساتی با دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات وزارتخانه و استان‌ها برای تخصیص زمین به برنامه احداث واحدهای مسکونی خبر داد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از دیگر دغدغه‌های وزارت‌خانه به تکمیل واحدهای مسکونی مهر اشاره کرد و گفت : یکی دیگر از دغدغه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی اتمام واحدهای مسکونی مهر است که در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در حوزه سازمان ملی زمین و مسکن است . در بازدیدها و جلساتی که در خصوص مسکن مهر و شورای مسکن در استان ها داریم ، تلاش خواهیم کرد تا واحدهای نیمه تمام و خدمات روبنایی و زیربنایی در اسرع وقت به اتمام برسند .

    وی در عین حال در تکمیل طرح واحدهای مسکن مهر و همچنین احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی حمایت و همراهی معاونان عمرانی استانداران را حائز اهمیت خواند . بحث توسعه دولت الکترونیک ، شفافیت اطلاعات ، ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق دولت در اراضی شهری و پیشگیری از تصرفات از دیگر دغدغه‌هاست که هم اکنون در دستور کار قرار دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بخش دیگری از دغدغه‌ها و تلاش سازمان ملی زمین و مسکن را در روزهای پایانی سال ، سامان دادن به دخل و تصرفات احتمالی و زمین‌خواری در تعطیلات نوروز و قبل از آن عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال به سر می‌بریم و احتمال دخل و تصرف در اراضی ملی و دولتی در این ایام تشدید می‌شود ، به همین منظور یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به روال سابق حفاظت از اراضی ملی و دولتی را در ایام تعطیل در دستور کار خود قرار داده است .

    وی تاکید کرد : از استان‌ها می‌خواهیم که در این ایام نهایت همکاری را با یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن داشته باشند و گزارش‌های دریافتی را در اسرع وقت ، در اختیار یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن قرار دهند . از ۲۶ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز ، مراقبت از اراضی ملی و دولت به صورت روزانه رصد و این کار پیگیری مداوم خواهد شد . استفاده از شورای حفظ حقوق بیت‌المال می‌تواند به این روند کمک قابل‌توجهی کند . همچنین ، هماهنگی با مجموعه یگان انتظامی نیز در دستور کار خواهد بود .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری در دست بررسی است ، گفت : تلاش می‌کنیم تا تیم حقوقی خود را قوی‌تر از گذشته کنیم و از این مهم به نحو شایسته‌ای استفاده ببریم .




    مطالب مرتبط

    باقیمانده مبلغ در نظر گرفته شده برای تأمین آسانسورهای پروژه‌های مسکن مهر پس از هزینه کرد بخش اول و تأیید انجام کار و بر اساس پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به خرید تمام تجهیزات تا پایان تیر ماه امسال شده‌ است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    تمام این واحدها متقاضی دارند و تقریبا ۱۵ سال است که این متقاضیان منتظر تکمیل واحدهای مسکن خود هستند . این پروژه‌ها با اعتبارات داخلی صندوق مسکن در حال تکمیل هستند و برآورد انجام شده برای تکمیل آن‌ها ۱۸ ماه است و اگر مشکلی پیش نیاید ، پروژه در موعد مقرر انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران