در حال بارگذاری ...
  • سهم ۶.۵ درصدی استان خراسان رضوی از طرح بازآفرینی شهری در کشور

    محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی ۱۱۷ محله با چهار هزار و ۸۹۱ هکتار در ۳۱ شهر استان است که سهم خراسان رضوی از کل بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور ۷.۸ درصد است . محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار و مشهد سومین شهر از نظر مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهم استان خراسان رضوی از طرح بازآفرینی شهری در کشور ۶.۵ درصد است ، اعلام کرد : محدوده مصوب سکونتگاه‌های غیررسمی استان پنج هزار و ۶۳۶ هکتار و شهرهای دارای محدوده مصوب هفت شهر با ۱۱۴ محله معادل ۱۰ درصد از کل سکونتگاه‌های غیررسمی کشور است .

    محمد رضا اخوان عبداللهیان که شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد برگزار شد ، سخن می گفت ، تصریح کرد : ۳۱ شهر با ۱۱۷ محله در مساحت ۵۲ هزار و ۸۴۵ هکتار هدف طرح بازآفرینی شهری در خراسان رضوی قرار گرفته که از این تعداد ، طرح بازآفرینی در ۵۸ محله با ۹ هزار و ۲۰۲ هکتار تا سال ۱۴۰۰ باید انجام شود . سهم استان خراسان رضوی از طرح بازآفرینی شهری در کشور ۶.۵ درصد است . محدوده مصوب سکونتگاه های غیررسمی استان پنج هزار و ۶۳۶ هکتار و شهرهای دارای محدوده مصوب هفت شهر با ۱۱۴ محله است و سهم خراسان رضوی از کل سکونتگاه های غیررسمی در کشور ۱۰ درصد است .

    اخوان عبداللهیان گفت : محدوده مصوب سکونتگاه های غیررسمی مشهد سه هزار و ۸۹۴ هکتار است که مشهد با ۶۶ محله دومین شهر کشور از نظر برخورداری از سکونتگاه های غیررسمی است و تاکنون ۱۳ محله از این بخش مورد مطالعه قرار گرفته است . محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی ۱۱۷ محله با چهار هزار و ۸۹۱ هکتار در ۳۱ شهر استان است که سهم خراسان رضوی از کل بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور ۷.۸ درصد است . محدوده مصوب بافت های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار و مشهد سومین شهر از نظر مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور است .

    وی ادامه داد : مساحت محدوده تاریخی مصوب خراسان رضوی چهار هزار و ۳۸۲ هکتار و تعداد شهرهای دارای بافت تاریخی مصوب ۱۹ شهر با ۷۰ محله است که سهم استان از کل بافت های تاریخی مصوب کشور ۱۱ درصد و مساحت محدوده تاریخی مشهد ۳۳۸ هکتار است . طی سالهای ۹۵ و ۹۶، ۴۸ پروژه با هزینه هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در قالب طرح بازآفرینی شهری با پیشرفت اجرایی ۷۰ درصد در استان اجرا شد .

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت : از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۰ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال پروژه توسط دستگاه های اجرایی استان در قالب طرح بازآفرینی شهری اجرا شده است .

    وی افزود : از سال ۱۳۹۳ تاکنون سه هزار و ۶۳۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات در قالب طرح بازآفرینی شهری به بانک معرفی و از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۹ واحد با بانک قرارداد منعقد کرده‌اند . برنامه اقدام مشترک بازآفرینی توسط دستگاه های اجرایی در شهرها و محلات خراسان رضوی طی سال جاری در قالب ۲ هزار و ۶۰۱ پروژه در هشت شهر استان اجرا شده است .




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    تعداد ۵ پروژه بازآفرینی شهری باقیمانده نیز در سال جاری اتمام می‌شود و به بهره برداری خواهد رسید . پروژه‌های بازآفرینی شهری در شهرهای ارومیه ، خوی ، بوکان ، میاندوآب ، پیرانشهر ، سردشت و مهاباد اجرا شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران