در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ مغایرت‌های اساسی طرح جامع شهر ملارد به استاندار تهران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی نامه‌ای به استاندار استان تهران مصوبه شورا را در خصوص مغایرت‌های اساسی طرح جامع شهر ملارد ، ابلاغ کرد .

    فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به محسنی‌بندپی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران ، مصوبه شورا را پیرامون مغایرت‌های اساسی طرح جامع شهر ملارد در ۴ بند ابلاغ کرد .

    در مصوبه فوق آمده است : شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۷.۱۱.۲۹ خود موضوع الحاق اراضی تعاونی‌های دهگانه به محدوده شهر ملارد مصوب جلسه مورخ ۱۳۹۶.۵.۳۰ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران را مورد بررسی قرار داده و ضمن عنایت به صورتجلسه مورخ ۹۷.۹.۲۵ کمیته فنی شماره یک و موافقت با الحاق اراضی مذکور ۴ بند را مقرر کرد .

    ۴ بند مورد تاکید شورای‌عالی شهرسازی و معماری به شرح زیر است :

    ۱. اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با هماهنگی شهرداری نسبت به احصاء دقیق اراضی باغی و زراعی موجود شهر اقدام نموده و کلیه کاربری های پیشنهادی (اعم از مسکونی ، خدماتی و فضای سبز) که تا زمان تصویب این مصوبه فاقد حقوق مکتسبه می‌باشند را حدف و اراضی مذکور را با کاربری زراعی و باغی به عنوان اساس طرح تثبیت نمایند .

    ۲. میزان سطوح سرانه‌های تخصیص یافته به کاربری‌های خدمات عمومی و معابر در اراضی الحاقی هماهنگ با توافقات قبلی با سایر تعاونی‌هایی که پیش از این به محدوده طرح جامع الحاق شده‌اند در طرح منعکس شود .

    ۳. هرگونه موضوع الحاق اراضی به محدوده شهر تا تصویب بازنگری طرح جامع ملارد ممنوع بوده و این گونه موضوعات می‌بایست در قالب بازنگری طرح جامع شهر مورد بحث و بررسی قرار گیرد .

    ۴. نقشه کاربری اراضی پیشنهادی طرح بر اساس آخرین طرح مصوب ملاک‌عمل با اعمال موارد فوق‌الذکر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به همراه سند پهنه‌بندی حریم (مطابق دستورالعمل مورخ ۱۳۹۵.۱۱.۱۸ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران) تهیه و پس از تایید کمیته فنی توسط دبیر شورا ابلاغ شود .

    در پایان این مصوبه آمده است: خواهشمند است در اجرای ماده ۴۲ آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه وعمران ، دستور فرمایید مدارک مربوطه مطابق بند ۴ مصوبه فوق‌الذکر ظرف مدت حداکثر ۲ ماه جهت ابلاغ به مراجع ذیربط به دبیرخانه شورای‌عالی ارسال شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    نظرات کاربران