در حال بارگذاری ...

بررسی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید

توجه به اهداف آمایشی کشور ، توجه به ابعاد زیرساخت‌ها و آماده‌سازی زمین قبل از شروع عملیات اجرای ساخت واحدها ، برنامه‌ریزی برای دهک‌های مختلف جمعیتی با تمرکز بر قشر متوسط اجتماعی و با هدف تنوع بخشی به ساختار جمیعتی و اجتماعی بخشی از اهداف هستند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه مشترک ۳ معاون حوزه مسکن و شهرسازی وزیر با محوریت معاونت مسکن و ساختمان در ارتباط با بررسی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

عصر روز گذشته ۲۰ اسفندماه جلسه مشترکی بین معاونان مسکن و ساختمان ، معماری و شهرسازی و شهرهای جدید با محوریت معاونت مسکن و ساختمان در خصوص بررسی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط شهرهای جدید طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

در جلسه فوق ، طاهرخانی مزیت‌های برنامه تولید مسکن در شهرهای جدید را تشریح کرد و گفت : توجه به اهداف آمایشی کشور ، توجه به ابعاد زیرساخت‌ها و آماده‌سازی زمین قبل از شروع عملیات اجرای ساخت واحدها ، برنامه‌ریزی برای دهک‌های مختلف جمعیتی با تمرکز بر قشر متوسط اجتماعی و با هدف تنوع بخشی به ساختار جمیعتی و اجتماعی بخشی از اهداف هستند .

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، پرهیز از تصدی‌گری و ورود مستقیم بخش دولتی در امر ساخت ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تامین مالی پروژه‌ها از طریق شراکت با بخش خصوصی ، تاکید بر رویکرد محله محوری به منظور تامین همزمان خدمات و تسهیلات رفاهی ساکنان با تناسب ساخت واحدهای مسکونی ، استفاده از تکنولوری‌های نو، صنعتی‌سازی ، انبوه‌سازی و صرفه‌جویی منابع آب در ایجاد محلات بخش دیگری از مزیت‌های برنامه تولید مسکن در شهرهای جدید است .

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر مزیت‌های برنامه تولید مسکن در شهرهای جدید را توجه به کیفیت کالبدی مناسب و عدم یکسان‌سازی کالبد واحدهای مسکونی ، امکان پیش فروش واحدهای ساختمانی در مرحله پیشرفت فیزیکی۳۰ درصد به منظور تامین مالی پروژه ، بهره‌مندی از تسهیلات بانک مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد و قابلیت کاهش تا ۱۵ درصد از جمله کاهش یک درصدی در صورت انبوه سازی ، یک درصدی در صورت صنعتی‌سازی و یک درصدی در صورت ترویج الگوی ساختمان سبز برشمرد .

در برنامه ای که طاهرخانی تشریح کرد ساخت ۴۴۵۰۰ واحد در استان تهران ، ۱۸۰۰۰ هزار در استان البرز ، ۳۷۵۰۰ واحد در اصفهان ، ۲۸۰۰۰ واحد در خراسان جنوبی ، ۲۵۰۰۰ واحد در فارس ، ۱۶۰۰۰ واحد در آذربایجان شرقی ، ۶۵۰۰ واحد در بوشهر ، ۱۲۰۰۰ واحد در مرکزی ، ۱۰۰۰ واحد در هرمزگان ، ۳۰۰۰ واحد در خوزستان ، ۵۵۰۰ واحد در سیستان و بلوچستان و ۳۰۰۰ واحد در سمنان برنامه‌ریزی شده است .

در این جلسه مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان ، فرزانه صادق‌مالواجرد معاون معماری و شهرسازی و حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن ، منصور نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان ، نیکخواه مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و همچنین کارشناسانی از حوزه های مرتبط ، حضور به‌هم رساندند .




مطالب مرتبط

۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ ...

|

پروژه‌های آماده‌سازی در فاز ۱۱ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های باقیمانده در بحث مسکن مهر پردیس است که در همین راستا امروز مبالغی به حساب پیمانکار آماده‌ساز این فاز واریز شد . همچنین با توجه به اهمیت آماده‌سازی‌ها ، تامین قیر یارانه‌ای برای پیمانکاران در دستور کار قرار گرفت ...

|

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بانک مسکن سبد متنوعی از خدمات و محصولات را برای ارائه به مشتریان حقیقی و حقوقی تدارک دیده است .

|

تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

|

نظرات کاربران