در حال بارگذاری ...

برخورد قاطع با زمین خواران و رفع تصرف از اراضی مرغوب بیت المال در شهرستان پارس آباد

اجرای این عملیات با پیگیری و بکارگیری بیش از پانصد نفر از همکاران انتظامی ، یگان حفاظت وکارکنان اداره کل و نیروهای گروه بندی تخریب و بهره گیری از سی دستگاه انواع لودر و کامیون های سنگین و نیمه سنگین با موفقیت کامل انجام شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل از برخورد قاطع با زمین خواران و رفع تصرف از اراضی مرغوب بیت المال در شهرستان پارس آباد خبر داد .

فرهاد احدی با اعلام این مطلب اظهار داشت : عملیات رفع تصرف از اراضی بیت المال در شهرستان پارس آباد ، با اجرای ۲۳ فقره احکام صادره از مراجع دادگستری شهرستان پارس اباد دردو مرحله بهمن ماه سالجاری به مرحله اجرا گذاشته شد .

آزادسازی ۳۸۰ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه وشهرسازی استان گفت : مساحت اراضی رفع تصرف شده در داخل محدوده شهرستان پارس آباد به مقدار ۳۸۰ هزار مترمربع بوده و برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی این اراضی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است . اجرای این عملیات با پیگیری و بکارگیری بیش از پانصد نفر از همکاران انتظامی ، یگان حفاظت وکارکنان اداره کل و نیروهای گروه بندی تخریب و بهره گیری از سی دستگاه انواع لودر و کامیون های سنگین و نیمه سنگین با موفقیت کامل انجام شد .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : در این ماموریت مهم بیش از پنجاه باب مغازه ( شامل پارکینگ خودرویی ، بنگاههای تجاری مصالح ساختمانی ، تعمیرگاهای خودرویی ، فروش قطعات و کارگاه ها و... ) و بیست و دو قطعه زمین زراعی و باغات میوه با قریب ۱۰۰۰ اصله اشجار میوه واقع در محدوده داخل شهرستان که از سنوات گذشته از سوی تعدادی از زمین خواران به انحای مختلف تصرف و یا ما بین اشخاص خرید و فروش گردیده بود ، ضمن خلع ید کلیه اراضی تصرف شده ، تخریب مستحدثات و رفع تصرف اراضی بیت المال صورت پذیرفت .

وی ادامه داد : برابر اظهار نظر کارشناسان حاضر در زمان اجرای احکام مذکور ، این مقدار رفع تصرف اراضی و مستحدثات موجود درگستره ی جغرافیایی به طول بالغ بر یک کیلومتر کنار جاده مواصلاتی و در حریم داخل شهرستان پارس آباد واقع شده ، دراستان اردبیل بی سابقه و در سطح کشور بی نظیر ارزیابی گردیده که این اقدام گسترده و ارزشمند از قدرت بازدارندگی موثری در مقابله  قاطع و بموقع با زمین خواران برخوردار می باشد .

احدی به میزان عملکرد یگان حفاظت و شهرسازی استان در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت : در راستای پیگیری و مقابله با زمین خواری و هر گونه تصرف به اراضی بیت المال ، در سال جاری با حمایت و پشتیبانی مراجع قضایی دادگستری و تلاش مامورین یگان حفاظت و مشارکت مامورین انتظامی شهرستانهای تابعه استان ، بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی تحت پوشش استان به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان رفع تصرف شده که در مقایسه با سال گذشته ، میزان عملکرد یگان حفاظت استان در رفع تصرف اراضی تحت پوشش با ۱۲۴۰  درصد افزایش بی سابقه برخوردار می باشد .

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان گفت : مقابله جدی و قاطع و رفع تصرف از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با هماهنگی مراجع قضایی وانتظامی بصورت شبانه روزی در دستور کار مامورین گشت های یگان حفاظت اداره کل راه وشهرسازی استان بوده و به اشخاصی که در محدوده ی همجوار با اراضی تحت پوشش اداره کل ، قصد خرید اراضی برای احداث بنا ، زراعت و.... را دارند ، توصیه می شود قبل از هرگونه اقدام به خرید زمین از اراضی مورد نظر مراتب را با مراجعه حضوری به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان و در شهرستان ها نیز از ادارات راه و شهرسازی استعلام و پیگیری نمایند تا در دام زمین خواران و متصرفین به اراضی بیت المال گرفتار نشوند .




مطالب مرتبط

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

|

در این نشست که با حضور مدیران استانی و ستادی حوزه معماری و شهرسازی ، امور اراضی و حوزه جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری برگزار شد ، مشکلات اعلام شده توسط استان‌ها مورد به مورد بررسی و اقدامات لازم برای حل این مشکلات انجام شد . 

|

ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

|

سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

|

نظرات کاربران